کد خبر: 98503
A

حسین انصاری‌راد: عارف رئیس‌جمهور هَم شود کاری انجام نخواهد داد

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آقای جهانگیری مصالح اقتصادی، سیاست خارجی و امور اجرایی کشور را درک می کند، مشی معتدل به لحاظ سیاسی دارد، بر همین اساس توانسته نظر مقامات عالی کشور را همراه خودش داشته باشد بنابراین از نوعی اعتماد نزد مقامات عالی کشور و مردم برخوردار است.

حسین انصاری‌راد: عارف رئیس‌جمهور هَم شود کاری انجام نخواهد داد

به گزارش دیده بان ایران؛  اصلاح طلبان در قالب مکانیزم جدید انتخاباتی خود می خواهند به فردی برسند که هم به لحاظ قدرت مدیریت اجرایی توانمند باشد و هم بتواند کارت ورود به عرصه انتخابات را از شورای نگهبان بگیرد. بر همین اساس گرایش اکثریت اصلاح طلبان به سمت اسحاق جهانگیری است فردی که در انتخابات سال 96 نیز نامزد اصلاح طلبان بود اما در نهایت به نفع حسن روحانی کنار رفت. البته انتخاب جهانگیری منتقدانی هم دارد، آنها می گویند «عملکرد دولت حسن روحانی کارنامه اجرایی و ظرفیت رأی آوری اسحاق جهانگیری را خدشه دار کرد.

حسین انصاری راد درباره حمایت اصلاح طلبان از اسحاق جهانگیری گفت: من چندین بار آقای جهانگیری را تأیید کردم و الان هم با توجه به شرایط کشور حمایت اصلاح طلبان از نامزدی او را تأیید می کنم. همچنین نظرم درباره آقای ظریف نیز مثبت است، البته او چند مرتبه اعلام کرده قصدی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ندارد.

وی افزود: با توجه به موقعیت ایران در عرصه بین المللی و وضعیت کشور در داخل معتقدم آقایان جهانگیری و ظریف دو نفری هستند که می توانند کشور را برای برون رفت از شرایط کنونی کمک کنند. البته این به شرطی است که انتخابات درست و با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود، نه مثل انتخابات مجلس که تنها 20 درصد در تهران و 42 درصد در مجموع کشور، مردم در پای صندوق های رأی حاضر شدند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به دلسردی و یأس مردم از عملکرد دولت حسن روحانی اظهار کرد: آقای روحانی نتوانست پاسخ مطالبات مردم را بدهد. هرچند او در تحقق برجام توفیق داشت اما بعد از برجام توفیقی پیدا نکرد که به مردم نزدیک شود تا به خواسته های آنها را جامه عمل بپوشاند بنابراین جامعه از وعده هایی که آقای روحانی داد و عمل نکرد مأیوس است.

وی با بیان اینکه انتخابات حداقلی مشکلی را از کشور و مردم حل نمی کند، ادامه داد: با حفظ احترام به نمایندگان مجلس یازدهم، خود آنها این بازخوردهای اجتماعی را تاکنون دریافت کرده اند که مردم از کار آنها رضایت ندارند. با این اوصاف ناگزیر هستیم برای فائق آمدن بر مشکلات داخلی و وضعیت سخت بین المللی شرایط برای انتخابات پرشور در سال 1400 مهیا شود که این خواست رهبر معظم انقلاب نیز هست.

نماینده ادوار مجلس با تأکید بر لزوم مرزبندی با براندازان و افشاگری نیات پلید آنها اظهار کرد: محصول کار براندازها تنها ویرانی و نابودی ایران، اسلام و روحیه مذهبی مردم خواهد بود. این جماعت برخلاف ادعای های شان که دارند اصلا اهل انتخابات نیستند، بنابراین اصلاح طلبان برای نجات کشور وظیفه سنگینی به عهده دارند.

وی افزود: آقای جهانگیری مصالح اقتصادی، سیاست خارجی و امور اجرایی کشور را درک می کند، مشی معتدل به لحاظ سیاسی دارد، بر همین اساس توانسته نظر مقامات عالی کشور را همراه خودش داشته باشد بنابراین از نوعی اعتماد نزد مقامات عالی کشور و مردم برخوردار است.

انصاری راد درباره آماده شدن محمدرضا عارف برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای آقای عارف احترام قائلم ولی آقای عارف نمی تواند در عرصه ریاست جمهوری مصالح کشور را تأمین کند. او در مجلس دهم رئیس فراکسیون امید بود و عملکردش نشان داد با این شیوه کاری‌اش به نتیجه مطلوبی نخواهد رسید و کاری انجام نخواهد داد.

منبع: نامه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر