کد خبر: 98527
A

واعظ آشتیانی: احمدی نژاد هجمه‌ها علیه لاریجانی را به طور غیرمستقیم هدایت می کند

امیررضا واعظ آشتیانی گفت: احمدی‌نژاد به‌طور مستقیم با لاریجانی مواجه نمی‌شود و سعی می‌کند هجمه‌ها علیه لاریجانی را به طور غیرمستقیم هدایت کند زیرا او در گذشته به اندازه کافی به طور مستقیم علیه برادران لاریجانی کار کرده است.

واعظ آشتیانی: احمدی نژاد هجمه‌ها علیه لاریجانی را به طور غیرمستقیم هدایت می کند

به گزارش دیده بان ایران؛  در محافل اصلاح‌طلبی نام علی لاریجانی به عنوان یکی از گزینه‌های محتمل انتخابات 1400 مطرح می‌شود و این درحالی است که البته بخشی از اصلاح‌طلبان بر حمایت از او تردید دارند اما تا این لحظه و بعد از ماه‌ها بحث و حرف درباره امکان یا عدم امکان اجماع نیروهای اصلاح‌طلب نام علی لاریجانی همچنان در بین گزینه‌های  احتمالی وجود دارد. اما در این بین لاریجانی با مخاطرات مهمی روبه‌رو است از جمله آنکه او و برادرانش همواره از سوی محمود احمدی‌نژاد در معرض تندترین انتقادها قرار داشته است و هیچ بعید نیست که در این دوره در صورت ورود او به انتخابات احمدی‌نژاد به یکی از چالش‌های او تبدیل شود.

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی درباره مناقشات احتمالی در انتخابات گفت: «ما هیچ وقت در انتخابات مناقشه نداشته‌ایم اما تقریبا در همه دوره‌ها شاهد بداخلاقی انتخاباتی بوده‌ایم که معمولا از سوی خود نامزدها رخ می‌دهد و در صحبت‌هایی که در مناظره‌ها دارند از ادبیاتی استفاده می‌کنند که در شأن فردی که خود را در قامت ریاست‌جمهوری تصور می‌کند، نیست. حالا هم امید داریم که در انتخابات ریاست‌جمهوری1400 شاهد بداخلاقی انتخاباتی نباشیم زیرا چنین رفتارهایی بر فضای سیاسی کشور و بر افکار عمومی تأثیر منفی دارد».

 
 

او درباره ابعاد ورود لاریجانی به انتخابات اظهار کرد: «برخی از اصلاح‌طلبان اعلام کرده‌اند که از آقای لاریجانی حمایت می‌کنند و برخی نیز این موضوع را رد کرده‌اند و به‌طور کلی شاهد تناقض تصمیم‌گیری در میان اصلاح‌طلبان هستیم. واقعیت این است که آقای لاریجانی باتوجه به تجربه سیاسی زیادی که دارند باید با احتیاط وارد انتخابات شوند و اگر هم وارد نشود بهتر است زیرا عده‌ای می‌خواهند باقی‌مانده اعتبار سیاسی او را بسوزانند. آنها از روی دلسوزی از لاریحانی حمایت نمی‌کنند و با ظاهر حمایت از لاریجانی آمده‌اند تا با خلع سلاح‌کردنش او را بسوزانند».

او ادامه داد: «آقای لاریجانی حداقل باید دوسه سال ریکاوری سیاسی داشته باشند. او باید با استفاده مشاوره مشاوران خود خود را ابزار دست عده‌ای نکند».

این فعال سیاسی درباره تخریب‌های احتمالی لاریجانی از سوی احمدی‌نژاد، بیان کرد: «آقای احمدی‌نژاد برابر قانون می‌تواند در انتخابات نامزد شود و شورای نگهبان هم بر اساس قانون صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند و ممکن است او در صورت عدم احراز صلاحیت از گروه یا فرد خاصی حمایت کند که به نظر من شخص مورد حمایت احمدی‌نژاد لزوما رأی بالایی نمی‌آورد. اما درباره اینکه احمدی‌نژاد چه مناسبتی با لاریجانی خواهد داشت، باید گفت که او به طور مستقیم با لاریجانی مواجه نمی‌شود و سعی می‌کند هجمه‌ها علیه لاریجانی را به طور غیرمستقیم هدایت کند زیرا او در گذشته به اندازه کافی به طور مستقیم علیه برادران لاریجانی کار کرده است»

واعظ آشتیانی در پایان درباره میزان حمایت اصولگرایان از لاریجانی هم گفت: «آقای لاریجانی حمایت ویژه‌ای میان اصولگرایان ندارد و چندان نمی‌تواند به پایگاه اصولگرایی خود امیدوار باشد».

منبع: فردانیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر