کد خبر: 98681
A

اعتراض آیت‌الله خامنه‌ای به کمیته دفاع از حقوق بشر

اینجانبان یک نوبت در تاریخ ۶سه۵۷ و نوبت دیگر به عنوان اتمام حجت در تاریخ ۱۱سه۵۷ کتباً به این عمل غیرمنطقی و مخالف با قانون اساسی و اعلامیه جهانی حقوق بشر به شهربانی محل اعتراض کردیم و چون هیچ‌گونه تغییری در عمل مسئولان شهربانی مشاهده نشد لازم دانستیم که آن کمیته محترم را در جریان امر قرار دهیم.

اعتراض آیت‌الله خامنه‌ای به کمیته دفاع از حقوق بشر

به گزارش دیده بان ایران؛ در کتاب شرح اسم آمده است: ...شهربانی ایرانشهر از سه هفته قبل پیرو یک اخطار شفاهی، به گماشتن یک پست کنترل بر در خانه‌ای که مسکن اینجانبان است مبادرت ورزید. این مأمور که در تمام ساعات شبانه‌روز به مراقبت اشتغال دارد موظف است که همه مسافران و دیدارکنندگانی را که از شهرستان‌ها و از همه نقاط ایران برای دیدار با اینجانبان به این شهر آمده‌اند ابتدا مورد پرسش قرار داده و کارت شناسایی از آنان بخواهد و مشخصات آنان را یادداشت کند و سپس غالباً آنان را به اداره شهربانی جلب یا هدایت نماید. در مواردی نیز اطلاع حاصل شده که مأمور مزبور با ادای سخنان تهدیدآمیز از ورود شخص دیدارکننده جلوگیری کرده است. لازم است تذکر داده شود که چگونگی انجام کارهای یادشده بر حسب تفاوت اخلاق و احساسات شخصی مأموران –که هر چهار ساعت یک بار تعویض گردیده و به نوبت، پست نامبرده را عهده‌دار می‌گردند- متفاوت می‌باشد و گاه این رفتارها با خشونتی نامتناسب انجام می‌شود.

اینجانبان یک نوبت در تاریخ ۶سه۵۷ و نوبت دیگر به عنوان اتمام حجت در تاریخ ۱۱سه۵۷ کتباً به این عمل غیرمنطقی و مخالف با قانون اساسی و اعلامیه جهانی حقوق بشر به شهربانی محل اعتراض کردیم و چون هیچ‌گونه تغییری در عمل مسئولان شهربانی مشاهده نشد لازم دانستیم که آن کمیته محترم را در جریان امر قرار دهیم. رونوشت دومین نامه اعتراضیه پیوست است. والسلام علیکم و علی عبادالله الصالحین

سیدعلی‌خامنه‌ای، راشد یزدی،...۱۳سه۱۳۵۷

منبع:کتاب شرح اسم، ۵۹۳

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر