کد خبر: 98703
A
مدیر عامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان:

قاطعانه با شرکت‌های غیر رسمی و تقلبی خدمات پس از فروش برخورد می‌کنیم

تابش مدیرعامل سازمان حمایت که به منظور اهدای دومین تندیس طلایی حمایت از حقوق مصرف کنندگان به سام سرویس، در جمع کارکنان این شرکت حضور یافته بود، از عزم جدی و ورود قاطعانه این سازمان به موضوع فعالیت شرکت های نامعتبر و غیرمجاز در بخش خدمات پس از فروش خبر داد.

قاطعانه با شرکت‌های غیر رسمی و تقلبی خدمات پس از فروش برخورد می‌کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ وحید نجفی نایب رییس انجمن صنفی کارفرمایی خدمات پس از فروش لوازم خانگی و صوتی و تصویری ایران در ابتدای مراسم با ارائه گزارشی از شرایط خدمات پس از فروش گفت: با توجه به آشفتگی شدید بازار خدمات پس از فروش توسط شرکت های غیر رسمی و ناشناخته، این مجموعه ها با روش های متقلبانه، اقدام به سواستفاده از نام و اعتبار شرکتها و برندهای رسمی و معتبر نموده و مشکلات و نارضایتی شدیدی را در میان مشتریان شرکت های رسمی صنعت لوازم خانگی ایجاد کرده اند.

نجفی مدیرعامل خدمات پس از فروش گروه سام در ادامه افزود:  این معضل تا آنجا نفوذ کرده که حتی این شرکت های متخلف و متقلب با جعل عنوان خدمات پس از فروش برند های معتبر، کالاهای قاچاق خود را  آزادانه در برخی سایت های شناخته شده فروش دیجیتال کشور معرفی و عرضه می کنند. این افراد سودجو اغلب با جعل عنوان با مشتریان تماس گرفته و اعلام می کنند که محصول شما، نیاز به سرویس دوره ای دارد و با این بهانه به منزل مصرف کننده رفته و مشکلات زیادی برای محصول و مشتری به جا گذاشته و هزینه های هنگفتی را به آنها تحمیل می کنند. برای نمونه این افراد با استفاده از قطعات و فیلترهای تصفیه آب فیک،آسیب جدی به سلامتی مصرف‌کنندگان وارد می کنند. درخواست مشخص ما در این مورد این است که سازمانها ی نظارتی و قانونی با این پدیده که اخیرا گسترش یافته، برخورد جدی کنند. وی در ادامه توصیه کرد مصرف‌کنندگان کلیه خدمات مود نیاز خود را از طریق نمایندگان رسمی و معتبر و مورد تایید سازمان حمایت دریافت کنند.

عضو‌هیات مدیره انجمن خدمات پس از فروش در پایان گفت: در راستای تطبیق قوانین با شرایط روز و حمایت جامع و بلند مدت از مصرف‌کنندگان واقعی، انجمن خدمات پس از فروش با هماهنگی سازمان حمایت از حقوق‌مصرف کنندگان پیش نویسی را برای اصلاح و به روز کردن ضوابط اجرایی قانون حمایت، تنظیم و پیشنهاد کرده تا به کمک این ضوابط بتوان قانون را با واقعیت های موجود هماهنگ کرد و تکلیف تمام شرکت های فعال و همچنین مصرف کنندگان روشن شود که امیدواریم این مهم  هر چه زودتر به تصوب برسد.

عباس تابش؛ معاون وزیر صمت، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ضمن اشاره به تهدیدها و محدودیت های دوران تحریم و مضاعف بر آن تاثیر شرایط کرونا بر اقتصاد و صنعت کشور گفت: این تهدیدها ، فرصت هایی را هم به دنبال داشت که از آن نمونه می توان به پررنگ تر شدن نام سام در صنعت لوازم خانگی اشاره کرد. تا دیروز  هر کجا نامی از سام به میان می آمد، بلافاصله ذهنمان به سمت سامسونگ سوق داده می شد، امروز مفتخریم بگوییم سام متعلق به ایران با تولیدات مختص خودش است که این خود نعمت بزرگی است چرا که سام با بومی سازی تولید و انتقال تکنولوژی، محصولات متنوع و زیبایی به بازار عرضه می کند و این افتخار بزرگی برای صنعت لوازم خانگی کشور است.

معاون وزیر با تقدیر از برنامه های توسعه ای گروه سام در بخش تولید لوازم خانگی با برند ملی گفت: از سوی دیگر در بخش خدمات پس از فروش سام، شرکت نام آشنای سام سرویس را میبینیم  که سال ها در این زمینه فعال بوده و پیشرفت های بسیار خوبی را ثبت کرده و امروز با دریافت این تندیس طلایی، نشان داده که مردم هم از دریافت این خدمات و ارتباط با مشتری سام سرویس راضی هستند هر چند که قطعاً خدمت به مصرف کننده جای کار بیشتری دارد و مردم ما لایق بالاترین سطح خدمات هستند. مثلا همین طرح تعویض کالا در شش ماه اول که توسط سام سرویس اجرایی می شود هرچند بسیار ارزشمند و کم نظیر است اما غایت کار نیست و در صورت امکان باید گسترش پیدا کند چرا که مردم از شرکت های معتبر انتظار بهترین ها را دارند.

تابش در پایان به ورود جدی سازمان حمایت در موضوع شرکت های غیر رسمی خدمات پس از فروش اشاره کرد و گفت: در خصوص موضوع سایت های فیک، یک بخش را باید شرکت های اصلی و رسمی با جدیت در اعمال دقیق تر طرح شناسه کالا عملیاتی کنند و بخش دوم که مربوط به ما است ، همین امروز  دستور می دهم لیست شرکت های اصلی خدمات پس از فروش برندهای معتبر که شناسه گارانتی دارند تهیه شود تا علاوه بر ابلاغ به سایت های اصلی فروش دیجیتال مثل دیجی کالا، زنبیل، دیوار و ... ، به شکل مناسب در معرض دید و اطلاع عموم نیز قرار گیرد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر