کد خبر: 98728
A

میرتاج الدینی: نظام مالیاتی اصلاح شود، حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان منابع به دست می‌آید

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در صورت اصلاح نظام مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی منابع زیادی به دست می‌آید که این عدد حدودا دو برابر بودجه نفتی در لایحه بودجه 1400 است، درآمدهای نفتی در بودجه سال آینده 199 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است بنابراین اصلاح و جلوگیری از فرار مالیاتی به میزان حداقل 50 درصد، باز هم رقم قابل توجهی خواهد بود.

میرتاج الدینی: نظام مالیاتی اصلاح شود، حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان منابع به دست می‌آید

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه اصلاح نظام مالیاتی یکی از وظایف دولت براساس برنامه 5 ساله ششم توسعه بود که باید انجام می‌داد، گفت: دولت طی این پنج سال باید پایه‌های مالیاتی را اصلاح و توسعه می‌داد تا با دریافت مالیات بیشتر از افرادی با درآمدهای بالاتر، فشار از روی افراد متوسط و رو به پایین جامعه برداشته می‌شد.

وی درباره لزوم جلوگیری از فرارهای مالیاتی در کشور تصریح کرد: برخی با کسب درآمدهای بادآورده و کلان در بازار سفته‌گری و سوداگری از پرداخت مالیات فرار می‌کنند، اصلاح نظام مالیاتی عدالت را در روند اخذ مالیات ایجاد می‌کند. اعداد مختلفی درباره میزان فرارهای مالیاتی بیان می‌شود اما برخی کارشناسان این رقم را تا 400 هزار میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

میرتاج‌الدینی تاکید کرد: در صورت اصلاح نظام مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی  منابع زیادی به دست می‌آید که این عدد حدودا دو برابر بودجه نفتی در لایحه بودجه 1400 است، درآمدهای نفتی در بودجه سال آینده 199 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است بنابراین اصلاح و جلوگیری از فرار مالیاتی به میزان حداقل 50 درصد، باز هم رقم قابل توجهی خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: از سوی دیگر با این اصلاح فشار از روی قشر متوسط و رو به پایین جامعه کم می‌شود و عدالت جامعه مالیاتی شکل خواهد گرفت..

میرتاج‌الدینی بیان کرد: اکنون در حالی که بخش قابل توجهی از جامعه مانند کارمندان با درآمدهای حداقلی نسبت به میزان تورم در کشور مالیات پرداخت می‌کنند که افراد دیگر با دریافتی‌های بالای 10 میلیون تومان از پرداخت مالیات فرار می‌کنند بنابراین هدف اصلاح نظام مالیاتی، عدالت محور کردن سیستم نظام مالیاتی است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تاکید کرد: بحث اصلاح نظام مالیاتی کار سنگینی است که این موضوع به عنوان یک طرح در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: خانه ملت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر