کد خبر: 98732
A

خبرگزاری فارس: کاش «واکسن مبارزه با خود تحقیری» هم تولید می کردیم

شاید ریشه‌ها را بتوان در روزهای انتخابات 1396 توان یافت که آبِ خوردن مردم را هم به غرب نسبت دادند، شاید ریشه هایش در آموزش ما باشد، شاید ریشه­اش ناکارآمدی رسانه ­های ما باشد، شاید ریشه ­اش پراید ضعیف چند ده میلیونی باشد.

خبرگزاری فارس: کاش «واکسن مبارزه با خود تحقیری» هم تولید می کردیم

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری فارس نزدیک به محافل و نهادهای خاص در واکنش به بی اعتمادی مردم و کاربران در شبکه های اجتماعی نسبت به تولید واکسن کرونا در کشور نوشت:  در بحران‌های طبیعی، سلامت روانی، تاب آوری، امیدواری، خوش‌بینی و اعتماد به نفس، نقش اساسی را ایفا می‌کنند. برای رسیدن به این فاکتورها یک بار باید ریشه این نگرش‌ها، کلیشه های ذهنی و تصورات قالبیرا  در پدیده های اجتماعی مختلف و سیستم‌های مختلف جستجو کرد .

شاید ریشه‌ها را بتوان در روزهای انتخابات 1396  توان یافت که آبِ خوردن مردم را هم به غرب نسبت دادند، شاید ریشه هایش در آموزش ما باشد، شاید ریشه­اش ناکارآمدی رسانه ­های ما باشد، شاید ریشه ­اش پراید ضعیف چند ده میلیونی باشد، شاید علتش تبدیل دلار به یک اَبَرفاکتور باشد، شاید علتش فقر باشد، شاید علتش عملکرد شهرداری و دیگر سازمان‌های دولتی باشد و هزاران شاید دیگر که باید قضاوتشان کنیم و در به وجود آمدن این نگرش‌ها به آن‌ها وزن داده  و هزاران اقدام را لیست کنیم و علیه حزب "بدبختیم،چون ایرانی هستیم" بایستیم.

پیش‌داوری یک نگاه خصمانه و منفی است که آثار زیان باری مثل نژادپرستی، اسلام ستیزی و مانند اینها دارد.  پیش‌داوری اگر در مورد خود تحقیری باشد، بسیار خطرناک‌ بوده و ممکن است  یک کشور را سال‌های سال عقب بیندازد؛  اما اگر خود باوری با پیش داوری همراه شود اتفاقا عامل پیشرفت برای یک کشور خواهد بود.

کاش همراه  با تولید واکسن کرونا، هر کس با توجه به ماموریت خود برای تولید واکسن مبارزه با خود تحقیری هم می کوشید. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر