کد خبر: 98742
A

ارتباط مدرک علوم سیاسی با ریاست هیئت مدیره و کمیته حسابرسی ایران خودرو چیست؟ + اسناد

زیان انباشته شرکت خودروسازی ایران خودرو در آخرین وضعیت صورتهای مالی بیش از ۲۳۹ هزار و ۹۱۵ میلیارد ریال است که نسبت به پایان سال ۹۸ حکایت از رشد ۶۶ درصدی دارد. باید پذیرفت یکی از اصلی ترین علتهای زیان در کاخانجات صنعتی به موضوع دانش و تخصص مدیران مربوط می شود. متأسفانه تعداد مدیران یقه سفید و سفارشی در صنعت خودروسازی کم نیست مسئله ای که بدون شک تبعات منفی زیادی برای لوکوموتیو اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت.

ارتباط مدرک علوم سیاسی با ریاست هیئت مدیره و کمیته حسابرسی ایران خودرو چیست؟ + اسناد

زیان انباشته شرکت خودروسازی ایران خودرو در آخرین وضعیت صورتهای مالی بیش از ۲۳۹ هزار و ۹۱۵ میلیارد ریال است که نسبت به پایان سال ۹۸ حکایت از رشد ۶۶ درصدی دارد. باید پذیرفت یکی از اصلی ترین علتهای زیان در کاخانجات صنعتی به موضوع دانش و تخصص مدیران مربوط می شود. متأسفانه تعداد مدیران یقه سفید و سفارشی در صنعت خودروسازی کم نیست مسئله ای که بدون شک تبعات منفی زیادی برای لوکوموتیو اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت.

در میان چنین انتصاب و انتخابهایی تنها یک سؤال مطرح می شود و آن اینکه مگر در کشور قحط الرجال است و یا مدیر متخصص کمیاب شده که اصرار داریم به هر دلیلی از برخی چهره ها استفاده کنیم که اولا حضورشان در جمع مدیران ارشد بدون مدرک تحصیلی مرتبط نادیده گرفتن تخصص در کشور  و تضعیف فضای آموزشی کشور و در نهایت ایجاد حس سرخوردگی به جوانانی است که امروز به امید رسیدن به مناصب بالا و خدمت به کشور در در دانشگاه ها مشغول به تحصیل می باشند.

بیش از ۵ دهه از فعالیت شرکت خودروسازی ایران خودرو در کشور می گذرد شرکتی در چندسال گذشته حرف و حدیث در موردش کم نبوده از دستگیری مدیرعامل در محل کار تا زیان انباشته و کیفیت برخی از قطعات و هربار با برخی از تحولات این وعده داده می شود که مشکلات موجود مرتفع خواهد شد اما در عمل با اجرای برخی از سیاستها تردیدهای زیادی بین حرف و عمل مدیران این گروه خودروسازی مشاهده می شود.

به عنوان مثال کیوان خسروی سخنگوی شورای امنیت ملی تا همین چند وقت قبل عضو هیئت مدیره ایساکو از شرکتهای زیر مجموعه ایران خود بود که معلوم نیست رزومه او تا قبل از آمدن به ایساکو در صنعت و خصوصاً صنعت خودسازی چه بود. در جدیدترین اتفاق این گروه خودروسازی هم شاهد حضور محمدرضا فیض بخش در هیئت مدیره این شرکت هستیم که دارای مدرک دکترای روابط بین الملل است و با این مدرک بی ارتباط با مدیریت کلان صنعت خودرو ریاست هیئت مدیره ایران خودرو را در اختیار دارد.

موضوع زمانی جالب تر می شود که می بینیم محمدرضا فیض بخش با همین مدرک ریاست کمیته حسابرسی این شرکت صنعتی را نیز در اختیار دارد. بهتر نیست حالا که صندلی مدیریت ارتباطات ایران خودرو خالیست فیض بخش این مسئولیت را که کاملا مرتبط با مدرک تحصیلی اوست بر عهده بگیرد؟

آیا برای همه افراد جامعه این شرایط فراهم خواهد شد که بدون مدرک تحصیلی در مهمترین رده های مدیریتی در صنعت مشغول به کار شوند؟ امیدواریم که شخصا خود آقای فیض بخش به عنوان یک شهروند جدا از هر مسئله ای به ارزیابی این موضوع بپردازند زیرا حق الناس تنها مربوط به مسائل مالی نمی شود و بودن ایشان در یک جایگاه تخصصی بدون مدرک تخصصی نیز تضییع حق الناس و جفا در حق جوانانی است که می توانستند که با دارا بودن جمیع شرایط به آن برسند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر