کد خبر: 98778
A

جلیلی: رسانه‌ فقط این نیست که در مورد اختلاس حرف بزنیم

فعال سیاسی تندوری انقلابی گفت: احمدی نژاد برای مردم روستا‌ها و شهر‌های دورافتاده آب، برق و گاز برد، ولی رسانه نبرد و بخش رسانه‌ای ضعیف‌ترین بخش در دولت نهم محسوب می‌شود. این ضعف رسانه‌ای موجب شد تا طی یک بازی رسانه‌ای فتنه ۸۸ شکل بگیرد.

جلیلی: رسانه‌ فقط این نیست که در مورد اختلاس حرف بزنیم

به گزارش دیده بان ایران، وحید جلیلی به دعوت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در آنچه ششمین کاروان دانشجویی روایت فتنه نامیده شده گفت: بازخوانی فتنه ۸۸ یک وظیفه انقلابی، شرعی و قرآنی است و وقایع این فتنه باید نسل به نسل منتقل شود. یکی از راهبرد‌های انقلاب اسلامی در توجیه افکار عمومی، حفظ حافظه تاریخی- چه وقایع تاریخ اسلام و چه تاریخ انقلاب اسلامی- است.

وی افزود: اگر جامعه آلزایمر بگیرد و حافظه تاریخی خود را از دست بدهد، موجب دریغ مضاعف است و این فراموشی در خصوص جامعه ایران به دلیل فراز و فرود‌هایی که در تاریخ کشورمان وجود داشته موجب دریغ مضاعف‌تر است.

جلیلی ادامه داد: کسانی که دغدغه جنگ نرم دارند، نسبت به حفظ حافظه تاریخی جامعه تلاش کنند. حماسه ۹ دی از جمله وقایعی است که باید برای همیشه زنده بماند؛ البته مشکلی که با آن روبروییم این است که ما در این رابطه در فضای هنر، اندیشه ورزی و رسانه دچار انفعال شده ایم؛ به گونه‌ای که جبهه معارض و کسانی که عناد انقلاب در دل آنهاست بسیار فعال ظاهر شده اند، ولی بچه‌های انقلابی دچار انفعال هستند.  در این یازده سال ؛ مثلا فیلم‌هایی که در مورد فتنه ۸۸ در آمریکا و توسط کسانی که همسو با غرب عمل می‌کنند تولید شده، از تولیدات نظام بیشتر است.

وی گفت: آقای احمدی نژاد برای مردم روستا‌ها و شهر‌های دورافتاده آب، برق و گاز برد، ولی رسانه نبرد و بخش رسانه‌ای ضعیف‌ترین بخش در دولت نهم محسوب می‌شود. این ضعف رسانه‌ای موجب شد تا طی یک بازی رسانه‌ای فتنه ۸۸ شکل بگیرد. به هر روی ما باید از این ضعف عبرت بگیریم و ساختار رسانه‌ای خود را به سمت عدالت رسانه‌ای پیش ببریم؛ البته عدالت رسانه‌ای نیز فقط این نیست که در مورد اختلاس حرف بزنیم بلکه نباید بگذاریم یک فضای قناس در فضای رسانه‌ای شکل بگیرد و فقط یک عده معدودی خود را برجسته کنند و سهم دیگران را بخورند.

جلیلی تاکید کرد: در دولت نهم علی رغم اینکه خدمات خوبی به مردم ارائه شد، اما عدالت رسانه‌ای مورد توجه قرار نگرفت و آقایان توصیف درستی از میدان نداشتند و دشمن با استفاده از این ضعف رسانه‌ای، بزرگترین فراز انقلاب اسلامی یعنی مشارکت ۴۰ میلیونی مردم در انتخابات سال ۸۸ به چالش کشیده شد.

وی گفت: برخی از کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به وظیفه انقلابی خود در جریان فتنه عمل نکردند و ما یادمان نمی‌رود که چگونه این افراد با رفتار زشت خود خواستار بازشماری آراء شدند. یقینا رئیس دولت اصلاحات می‌دانست که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ تقلب نشده است، چون او هشت سال رئیس جمهور بود و از سازوکار انتخابات در کشورمان خبر داشت و این یک طوق ننگی بود که به گردن آقای خاتمی افتاد؛ و این افراد بزرگترین دروغگویان تاریخ ایران شدند. سران فتنه تمام ادعا‌های خود همچون قانون گرایی و عقلانیت را نقض کردند ، چیزهایی که  قبلا ادعای آن ها را داشتند.

جلیلی ادامه داد: دلیل اینکه فتنه ۸۸، هشت ماه به طول انجامید این بود که برخی خواص امتحانشان را بد دادند، اما شخصیتی مانند آیت الله یزدی با شجاعت در میدان ایستاد و از حق مردم دفاع کرد. ما در فتنه ۸۸ بحثی روی ولایت فقیه نداشتیم بلکه بحث بر سر جمهوریت نظام بود؛ در جریان فتنه ۸۸ رهبر معظم انقلاب حاضر نشد که رای مردم را وتو کند، ولی سران فتنه می‌گفتند باید رای مردم وتو شود با این که قطعا کسانی مانند محتشمی پور، خاتمی و موسوی لاری می‌دانستند که در انتخابات تقلب نشده .

وی ادامه داد: ولایت فقیه همواره در طول تاریخ انقلاب اسلامی از رای مردم، چه زمانی که بنی صدر انتخاب شد و چه زمانی که خاتمی و احمدی نژاد آرای مردم را کسب کردند، دفاع کرده است، ولی برخی‌ها در فتنه ۸۸ با عملکرد خود رسوا شدند.

 

منبع: فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر