کد خبر: 98786
A

سناتور جمهوری خواه : در کنگره، آرای الکترال جو بایدن را زیر سوال می برم

جاش هاولی، سناتور جمهوری خواه ایالت میسوری، اعلام کرد هفته آینده که قرار است پیروزی جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا، در کنگره تایید شود، به این مساله اعتراض خواهد کرد.

سناتور جمهوری خواه : در کنگره، آرای الکترال جو بایدن را زیر سوال می برم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جاش هاولی، سناتور جمهوری خواه ایالت میسوری، اعلام کرد  هفته آینده که قرار است پیروزی جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا، در کنگره تایید شود، به این مساله اعتراض خواهد کرد.

جاش هاولی، سناتور جمهوریخواه از ایالت میسوری، در توییترش ضمن اعلام حمایت از میلیون ها رای دهنده آمریکایی که به نتایج انتخابات اعتراض دارند، در بیانیه ای که ساعاتی پیش منتشر کرد، نوشته است: در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۶ این دموکرات ها بودند که به کمک رسانه ها، آرای الکترال را زیر سوال بردند و حالا همه آنهایی که نگران نتایج انتخابات هستند، باید اعتراضشان را اعلام کنند.

وی که حقوقدان متخصص در قانون اساسی است، می افزاید: من نمی توانم آرای الکترال انتخابات را تایید کنم در حالی که برخی ایالات بخصوص ایالت پنسیلوانیا، قانون انتخابات را نقض کرده اند. در این بیانیه سناتور هاولی به طور رسمی توییتر و فیسبوک را با حمایت از جو بایدن، متهم به دخالت در نتایج انتخابات می کند.

وی در آخر نوشته است: برای همه این دلائل، همانند دموکرات ها که در سالیان گذشته به نتایج انتخابات اعتراض کردند، من هم در روز ششم ژانویه به تقلب انتخاباتی، در کنگره ایالات متحده معترض خواهم شد.

طبق قانون اساسی ایالات متحده، برای به چالش کشیدن آرای الکترال در روز ششم ژانویه، یک نماینده کنگره و یک سناتور باید به اتفاق اعتراض خود را اعلام کنند تا مورد بحث در صحن کنگره قرار بگیرد.

هاولی که اولین سناتوری است که با برخی جمهوری‌خواهان عضو مجلس نمایندگان در این اقدام همراهی می‌کند، روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای گفت: «برخی ایالت‌ها، به ویژه پنسیلوانیا، قانون انتخاباتی ایالت خود را نیز رعایت نکرده‌اند. حداقل کنگره باید تحقیق و تفحص کند.»

مخالفت هاولی می‌تواند جلسه کنگره در  ۱۷ دی ماه برای شمارش نهایی آرای الکترال کالج را وارد بحثی چند ساعته کند.

منبع: دیده بان ایران
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر