کد خبر: 98930
A

روزنامه قالیباف: چرا ما به الگوریتم‌های اینستاگرام دسترسی نداریم؟

صبح نو نوشت: شبکه اجتماعی اینستاگرام بار دیگر با غرض‌ورزی آشکار و اقدامی مشابه، آذرماه امسال پست‌های مرتبط با شهادت دانشمند هسته‌ای شهید فخری‌زاده را حذف کرد و جلوگیری از انتشار محتوا از سوی کاربران ایرانی را در دستور کار قرار داد.

روزنامه قالیباف: چرا ما به الگوریتم‌های اینستاگرام دسترسی نداریم؟

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه صبح نو نزدیک به «محمدباقر قالیباف» نوشت: شبکه اجتماعی اینستاگرام بار دیگر با غرض‌ورزی آشکار و اقدامی مشابه، آذرماه امسال پست‌های مرتبط با شهادت دانشمند هسته‌ای شهید فخری‌زاده را حذف کرد و جلوگیری از انتشار محتوا از سوی کاربران ایرانی را در دستور کار قرار داد. این شبکه اجتماعی با حذف مطالب کاربران ایرانی در محکومیت اقدام تروریستی علیه ایران، تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا جلوی انتشار تصویر خبیث و جنایتکار دشمنان ایران را که به راحتی قابل بازگویی و نمایان شدن برای مردم جهان در فضای مجازی است، بگیرد. کارشناسان معتقدند که همراهی اینستاگرام با اقدامات تروریستی کشورهای متخاصم، از طریق حذف اکانت و پست کاربران ایرانی و جلوگیری از آزادی‌بیان ایرانیان در فضای مجازی، تنها یک دلیل می‌تواند داشته باشد و آن هم نبود قدرت سایبری و حاکمیت ایران در فضای مجازی و رویکرد منفعلانه مسوولان است.
یک سال از این اقدام اینستاگرام می‌گذرد و این پلتفرم با حاکمیت مطلق بر فضای مجازی کشور ما، پست‌ها و محتوایی که به ظن خود ناقض خط مشی‌هایش است را فیلتر می‌کند. در حالی که مسوولان و متولیان فضای مجازی در کشور تنها نظاره‌گر تصمیمات و سانسورهای اینستاگرام هستند! از سوی دیگر با وجودی که اقدام قاطع و یا حتی مذاکره‌ای برای پذیرفتن قوانین و مقررات کشور با اینستاگرام صورت نگرفته و ما به الگوریتم‌های این شبکه خارجی دسترسی نداریم، حذف مجدد پست‌های کاربران توسط این پلتفرم در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی، دور از انتظار نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر