کد خبر: 98971
A
عضو شورای شهر خطاب به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

زهرا نژادبهرام: سازمان محیط زیست جلوی مصرف سوخت مازوت را بگیرد

با توجه به اینکه شدت آلودگی هوای تهران به قدری است که سهم منابع سابق به ویژه مصرف سوخت مازوت و گازوئیل را به حدود ۶۰٪ رسانده است و در وضعیتی که به واسطه شرایط کرونایی، مدارس، دانشگاه ها و حتی ادارات با ۵۰٪ ظرفیت فعالیت می کنند ادامه چنین وضعیتی و بروز چنین آلودگی برای شهروندان شهر تهران غیر قابل پذیرش است.

زهرا نژادبهرام: سازمان محیط زیست جلوی مصرف سوخت مازوت را بگیرد

به گزارش دیده بان ایران؛ عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران خطاب به ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: با توجه به اینکه شدت آلودگی هوای تهران به قدری است که سهم منابع سابق به ویژه مصرف سوخت مازوت و گازوئیل را به حدود ۶۰٪ رسانده است و در وضعیتی که به واسطه شرایط کرونایی، مدارس، دانشگاه ها و حتی ادارات با ۵۰٪ ظرفیت فعالیت می کنند ادامه چنین وضعیتی و بروز چنین آلودگی برای شهروندان شهر تهران غیر قابل پذیرش است. لذا از شما می خواهم در اسرع وقت نسبت به قطع مصرف سوخت مازوت و گازوئیل در نیروگاه های اطراف شهر تهران مساعدت لازم را مبذول بفرمایید.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا نژاد بهرام در دویست و شصت و یکمین جلسه شورا در تذکری در خصوص وضعیت آلودگی هوا گفت: من نامه ای را خطاب به آقای کلانتری نوشته ام به عنوان رئیس سازمان محیط زیست و بر اساس قانون، مسئولیت هوای پاک بر عهده ایشان است. میخواهم نامه ای را که به ایشان نوشته ام را در محضر شهروندان و همکاران گرامی قرائت کنم؛

جناب آقای کلانتری ، ریاست محترم سازمان محیط زیست کشور

با سلام

احتراما با عنایت به تایید شدن اطلاعات واصله پیرامون استفاده نیروگاه های کشور از سوخت مازوت که از خطرناک ترین سوخت های فسیلی محسوب می شود و سلامت شهروندان تهرانی را در شرایط خطیر کرونایی در معرض تهدید جدی قرار داده است و با توجه به تذکر جدی وزارت بهداشت به وزارت نیرو و مذاکره اخیر جنابعالی مبنی بر مصرف سوخت مازوت و گازوئیل در نیروگاه های اطراف تهران به ویژه فعالیت نیروگاه های شهید رجایی قزوین و منتظرقائم که آثار جدی آن در شهروندان تهرانی مورد تایید کارشناسان است ، در جایگاه نماینده مردم از شما میخواهم برحسب وظایف قانونی که بر اساس قانون هوای پاک مسئولیت آن بر عهده شماست، نسبت به جلوگیری از مصرف سوخت مازوت و سوخت های مشابه اقدام لازم را صورت دهید.

به نظر میرسد هر نوع مماشات در پذیرفتن این شرایط با عنایت به عزم و جدیت حاکمیت بر سلامت شهروندان و ...ستاد کرونا و فرماندهی واحد آن مؤید این مهم است که اولویت کشور و نظام سیاسی کشور بر سلامت شهروندان است.

لذا با توجه به اینکه شدت آلودگی هوای تهران به قدری است که سهم منابع سابق به ویژه مصرف سوخت مازوت و گازوئیل را به حدود ۶۰٪ رسانده است و در وضعیتی که به واسطه شرایط کرونایی، مدارس، دانشگاه ها و حتی ادارات با ۵۰٪ ظرفیت فعالیت می کنند ادامه چنین وضعیتی و بروز چنین آلودگی برای شهروندان شهر تهران غیر قابل پذیرش است.

لذا از شما می خواهم در اسرع وقت نسبت به قطع مصرف سوخت مازوت و گازوئیل در نیروگاه های اطراف شهر تهران مساعدت لازم را مبذول بفرمایید.

آه از آن آتش که ما در خود زدیم

دود سرگردان بی سامان شدیم

قطعه ای از غزلی که هوشنگ ابتهاج گفته است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر