کد خبر: 98978
A

ماجرای کانال «صیغه کودکان» در تلگرام چه بود؟

بر اساس اظهاراتی که (س. ا)، فرد منتشر کننده تصاویر مطرح می‌کند، او بار اول عکسی با این مضمون را در اینستاگرام دیده و پس از آن دوستش برای صحت و سقم ماجرا به ادمین کانال تلگرامی پیامی فرستاده و خواستار صیغه دختری با سن کم شده است. در نهایت با پاسخ مثبت ادمین کانال و فرستادن شماره حساب برای واریز 3میلیون تومان در ازای این خدمات، متوجه واقعی بودن این روایت شده است.

ماجرای کانال «صیغه کودکان» در تلگرام چه بود؟

به گزارش دیده بان ایران؛ «بچه‌هایی(دختر) که ما در اختیار آقایون قرار میدیم بیشتر بدسرپرست هستند و سنشون از یازده تا پانزده ساله است. از لحاظ شرعی جنابعالی هیچ گناهی مرتکب نمیشید چون از حد تکلیف گذشتند. فقط مراقب باشید چون عامه  مردم بسیار حساس هستند بر روی این موضوع». «مطمئن باشید کودکان رامی هستند»!

این محتوای تکان‌دهنده‌ای است که اخیرا در قالب تصویری از صفحه چت یک مشتری و ادمین کانالی که در زمینه صیغه‌یابی فعالیت می‌کند، منتشر شده. تصاویری که اکنون در شبکه‌های اجتماعی دست‌ به دست می‌شود و واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشته و احساسات زیادی را برانگیخته است.

اما این تنها یک چشمه از گستره وسیع فعالیت‌هایی است که زنان را این طور کالاگونه در معرض خرید و فروش ساعتی قرار می‌دهد. فعالیت‌هایی که از اینترنت به عنوان ویترین خدمات خود استفاده می‌کنند. در این ویترین زنان ویژگی‌های ظاهری خود را از رنگ چشم تا خصوصیات اندام خود ارسال می‌کنند تا به جذب مشتری بپردازند. مشتریانی که تعدادشان کم نیست و شاید به همین دلیل است که ادمین کانال مورد بحث نام کاربری خود را به جمله «لطفا صبور باشید. حجم پیام‌ها بالاست» تغیر داده است.

 

بر اساس اظهاراتی که (س. ا)، فرد منتشر کننده تصاویر در گفت‌وگو با خبرنگار فراز مطرح می‌کند، او بار اول عکسی با این مضمون را در اینستاگرام دیده و پس از آن دوستش برای صحت و سقم ماجرا به ادمین کانال تلگرامی پیامی فرستاده و خواستار صیغه دختری با سن کم شده است. در نهایت با پاسخ مثبت ادمین کانال و فرستادن شماره حساب برای واریز 3میلیون تومان در ازای این خدمات، متوجه واقعی بودن این روایت شده است.

این‌ها در حالی است که با پیگیری‌های فراز در گفت‌وگویی سوری با ادمین کانال مذکور، خلاف آن چه خانم (س.ا) می‌گوید به دست آمد. از سویی با انتشار آدرس این صفحه به نظر می‌رسد افراد بسیاری در جهت مسدود کردن و ریپورت این کانال که بیش از ۷۵۰ هزار دنبال کننده دارد، اقدام کردند و عده‌ای نیز با هجوم به صفحه ادمین آن به اعتراض تند و فحاشی علیه او پرداختند.

بر اساس آن چه ادمین کانال صیغه‌یابی به یکی از معترضان گفته است، اسکرین‌شات‌های منتشر شده تقلبی بوده و نمی‌داند چه کسی این کار را کرده است. فشارها از سوی معترضان به اندازه‌ای بوده که او را در نهایت ناچار به انتشار بیانیه‌‌ای در کانال صیغه‌یابی‌اش کرد. در این بیانیه باز هم تاکید شده اسکرین‌های منتشرشده تقلبی بوده و آن‌ها برای کار خود محدوده سنی مشخصی برای زنان در نظر دارند. طبق این متن، جز خانم‌های یائسه،مطلقه،بیوه (بالای 20 سال) هیچ خانمی در کانال ثبت نمی‌شود. حتی اگه مجرد باشد و سنش بالای ۲۵سال باشد!

کلاهبرداری و سواستفاده از اطلاعات افراد دو انگیزه صفحات صیغه‌یابی

اما فارغ از راستی‌آزمایی در ادعاهای مطرح شده که «رامین پاشایی» معاون اجتماعی پلیس فتا به فراز گفته در حال پیگیری آن هستند، این ماهیت و چگونگی فعالیت‌هایی چون همسریابی و صیغه‌یابی در کشور است که جای بحث بسیاری دارد. چرا که در پس آن ممکن است اهدافی مانند کلاهبرداری و سواستفاده از اطلاعات افراد نهفته باشد. همانطور که در مورد کانالی که صحبت آن رفت نیز سرنخ‌هایی از کلاهبرداری به چشم می‌خورد. با جست‌وجوی اسم این کانال در تلگرام، با کانال دیگری بر خوردیم که در ان فردی به دیگران هشدار داده به آن صفحه اعتماد نکنند. و از تجربه خود در مورد کلاهبرداری توسط این پیج گفته است.

از همین روست که به گفته پاشایی صفحات فعال در این زمینه به هیچ عنوان قانونی نیستند و ما هیچگونه سایت و کانالی برای دوستیابی، صیغه‌یابی و همسریابی نداریم و هر آن چه وجود دارد با آن برخورد می‌کنیم. او در ادامه یادآور می‌شود: «فعالیتی هم اگر در کشور انجام شود تنها در زمینه مشاوره و بهسان‌گزینی است».

بر اساس آخرین گزارش‌ها در مهرماه سال جاری، پلیس فتا در طرحی برای مقابله با این صفحات، ۱۴۸ کانال و یا صفحه اجتماعی در حوزه همسریابی و صیغه یابی شناسایی کرده و عوامل آن‌ها را پس از شناسایی تحت پیگرد قضایی قرار داده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر