کد خبر: 98982
A

واکسن کرونای تولید داخل چینی است یا کوبایی؟

سخنگوی ستاد اجرای فرمان امام با تاکید بر اینکه واکسن تولید داخل که مرحله تست انسانی را می‌گذراند صد درصد ایرانی است و توسط دانشمندان کشورمان ساخته شده گفت: طبق نظرسنجی‌های انجام شده اعتماد مردم به واکسن داخلی بیشتر از نمونه‌های خارجی آن است.

واکسن کرونای تولید داخل چینی است یا کوبایی؟

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت نیکی ملکی درباره میزان ظرفیت تولید واکسن کرونا توسط شرکت دارویی زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام اظهار داشت: کمتر از 40 روز دیگر خط تولید 1.5 میلیون دوز ماهیانه به بهره برداری می‌رسد و کمتر از 6 ماهه دیگر خط تولید 12 میلیون دوز در ماه راه به بهره برداری می‌رسانیم. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا ستاد اجرایی فرمان امام در تولید این واکسن با شرکت‌ها و کشورهای خارجی از جمله چین یا کوبا همکاری داشته‌است، گفت: واکسن کرونای تولید شده در شرکت دارویی وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام صد در صد ایرانی است. 

سخنگوی ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه گفته می‌شود شرکت دیگری در داخل کشور با همکاری کوبا اقدام به تولید واکسن کرده است، تاکید کرد: تمام مراحل و اقدامات انجام شده در شرکت «شفا فارمد» وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام برای تولید واکسن کرونا کاملا ایرانی است و این واکسن توسط دانشمندان کشورمان تولید شده است.

نیکی ملکی با اشاره به استقبال مردم از تولید واکسن داخلی گفت: نهادهایی در حوزه استقبال مردم از واکسن ایرانی کرونا نظرسنجی انجام دادند که بر اساس آن اعتماد مردم به واکسن داخلی بیشتر از واکسن خارجی است.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر