کد خبر: 99021
A

کارگران هفت تپه: اسدبیگی خلع ید نشود اعتصاب می‌کنیم

در حالی که دانشجویان بسیجی خوزستان قرار بود امروز ۱۴ دی‌ماه در حمایت از مطالبه خلع ید مالکان خصوصی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه مقابل دادگستری شهر اهواز تجمع کنند، شب گذشته خبر لغو این تجمع در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

کارگران هفت تپه: اسدبیگی خلع ید نشود اعتصاب می‌کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ در حالی که دانشجویان بسیجی خوزستان قرار بود امروز ۱۴ دی‌ماه در حمایت از مطالبه خلع ید مالکان خصوصی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه مقابل دادگستری شهر اهواز تجمع کنند، شب گذشته خبر لغو این تجمع در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

۱۳دیماه «یوسف بهمنی» از فعالان کارگری در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در گفتگو با  رویداد۲۴ درباره آخرین وضعیت مدیران این شرکت گفته بود: «در حالی شاهد به داوری‌ قرار گرفتن مالکیت هفت‌تپه هستیم که پرونده قضایی کارفرمای خصوصی شرکت، در مرحله صدور حکم دادگاه است. از سال ۹۶ طی اعتصاب‌ها و اعتراض‌هایمان اعلام کردیم مالکان خصوصی برای کار نیامده‌اند و به اسم هفت‌تپه ارز دولتی می‌گیرند. وام می‌گیرند و پولش را خرج هر چیزی جز هفت‌تپه می‌کنند اما متاسفانه کسی گوشش بدهکار نبود.»

به گفته این فعال کارگری، کارگران، هر بار به جرم اخلال در نظم عمومی از سوی خود شرکت مورد اتهام قرار گرفتند: «جالب است، به‌جای اینکه مدعی‌العموم چنین ادعایی داشته باشد، مدیرعامل شرکت پرونده تشکیل می‌داد. بعد هم که در مظان اتهام امنیتی قرار گرفتیم و زندان نصیب برخی از کارگران هفت‌تپه شد. اما صدای ما بلندتر و مستمر تر از آن‌چیزی بود که شنیده نشود. بالاخره ما رسیدیم به جایی که امروز هستیم؛ یعنی لغو مالکیت خصوصی هفت‌تپه.»


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر