کد خبر: 99134
A

عراق: همه هواپیماهای ورودی به حریم کشور تحت کنترل هستند

فرمانده نیروی پدافند هوایی عراق تاکید کرد که همه هواپیماهایی که وارد حریم هوایی این کشور می‌شوند، ردیابی و تحت کنترل هستند

عراق: همه هواپیماهای ورودی به حریم کشور تحت کنترل هستند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سرلشکر «معن الساعدی» امروز (دوشنبه) در سخنانی مطبوعاتی تصریح کرد: همه هواپیماهایی که وارد حریم هوایی عراق می‌شود، تحت نظر فرماندهی پدافت هوایی هستند و هیچ هواپیمایی وارد حریم هوایی کشور نمی‌شود؛ مگر بعد از هماهنگی و کسب موافقت‌های لازم از فرماندهی عالی نیروهای مسلح.

سرلشکر الساعدی خاطرنشان کرد: تخلفاتی ممکن است بروز کند، اما بر آنها نظارت و موضوع به مراجع فرماندهی اطلاع داده می‌شود و این تخلفاتی است که از طریق ورود هواپیما در یک مسیر غیرمجاز رخ می‌دهد.

وی افزود: تلاش‌هایی برای خرید سلاح‌های پیشرفته‌تر و سامانه‌های رهگیری راداری و تجهیزات پدافندی با برد بیشتر توسط دولت عراق در حال انجام است.

شماری از مسئولان و نمایندگان پارلمان عراق پیش از این گفتند که آمریکا نمی‌گذارد که این کشور سامانه‌های راداری و پدافند دفاعی پیشرفته خریداری کند و تاکنون مانع تلاش‌های عراق در این زمینه بوده است، زیرا می‌خواهد به تاخت و تاز خود در آسمان منطقه و عراق ادامه دهد.

نیروهای اشغالگر آمریکایی از سال ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها «عین الاسد» در استان «الانبار» در غرب این کشور است.

آمریکایی‌ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه‌های پدافندی را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی سبز در قلب بغداد مستقر کرده‌اند.

دولت آمریکا چندی پیش اعلام کرد که تعداد نیروهای خود در عراق را به میزان ۵۰۰ نفر کاهش می‌دهد و درپی آن، ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد که خروج نخستین گروه نظامیان آمریکایی از این کشور در چارچوب توافق اخیر بین بغداد و واشنگتن آغاز شده است.

ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش اخیرا شمار کل نیروهای آمریکایی در خاک عراق را سه هزار نفر اعلام کرد، با این حال، برخی از منابع سیاسی و امنیتی عراق شمار واقعی این نیروها در کشورشان را بیش از رقم اعلام شده، دانسته و خواهان شفاف شدن موضوع هستند.

مسئولان و مردم عراق در مناسبت‌های مختلف بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان در راستای اجرای مصوبه پارلمان در این زمینه تاکید کرده‌اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر