کد خبر: 99235
A

رابطه خاموشی تهران با تولید ارزهای دیجیتال چیست؟/ در مرغداری «بیت کوین» استخراج می کنند

نفس تهرانی ها به شماره افتاد. آلودگی بیداد می کند. دولتی ها تایید می کنند که کارخانه ها مازوت می سوزانند. در کنار آلودگی هوا، قطعی برق هم مشکل ساز شده است. مدیران منتقد دیروز امروز می گویند تنها اختیارشان برای رفع آلودگی تذکر دادن است.

رابطه خاموشی تهران با تولید ارزهای دیجیتال چیست؟/ در مرغداری «بیت کوین» استخراج می کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ نفس تهرانی ها به شماره افتاد. آلودگی بیداد می کند. دولتی ها تایید می کنند که کارخانه ها مازوت می سوزانند. در کنار آلودگی هوا، قطعی برق هم مشکل ساز شده است. مدیران منتقد دیروز امروز می گویند تنها اختیارشان برای رفع آلودگی تذکر دادن است.

با این حال تازه ترین گمانه زنی درباره این آلودگی و مصرف بالای برق استخراج بیت کوین یا ارز دیجیتال است. سیدنواب حسینی‌منش مدیرعامل سابق ستاد معاینه فنی خودروی شهر تهران در همین خصوص می‌گوید: براساس گزارش‌هایی که به دست آمده، 8 درصد از ارز دیجیتال در ایران تولید می‌شود. تولید ارز دیجیتال در ایران میزان زیادی انرژی مصرف می‌کند. بهتر است که مدیران جلوی این افراد را بگیرند و اجازه تولید ارز دیجیتال ندهند، چرا که دستگاه‌های ارز دیجیتال برق زیادی مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد: دستگاه‌هایی که در ایران است نسل اول و دوم است و میزان برق مصرفی آنها بالاست. مثلا در  اطراف شهرها یک مرغداری زده‌اند، و بخش کمی از فعالیت آنها مرغداری است، بخش عمده از فعالیت آنها تولید ارز دیجیتال است و همین برق مصرفی را بالا می‌برد. مدیران به جای اینکه تهدید به  خاموشی کنند بهتر است مانع از مصرف برق های بی رویه شوند. 

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر