کد خبر: 99251
A

امیری: دولت سئول موضوع توقیف نفتکش کره ای را بسیار جدی گرفته است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: لایحه نفی خشونت علیه زنان و کرامت خانم‌ها در دولت تصویب شد که از جامعیت خوبی برخوردار است.

امیری: دولت سئول موضوع توقیف نفتکش کره ای را بسیار جدی گرفته است

به گزارش دیده بان ایران؛ حسینعلی امیری صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: اخیرا یکی از لوایح مهم دولت که با همکاری قوه قضاییه تهیه شد و در جلسات متعدد کمیسیون لوایح دولتی با نمایندگان دستگاه های مختلف از جمله نماینده قوه قضاییه به سرانجام رسید و در دولت تصویب شد لایحه نفی خشونت علیه زنان و کرامت خانم‌ها بود. این لایحه از جامعیت خوبی برخوردار است. ما پیش از این قوانین متعددی در زمینه حمایت از کرامت خانم‌ها داشتیم اما جامع و کامل نبود، پراکنده بودند و عمدتا ضمانت اجرایی کیفری داشت اما این لایحه که تدوین شد به تصویب دولت رسید و در حال طی کردن فرآیند ارسال به مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: همین جا از هیات رئیسه مجلس خواهش خواهش می کنم این لایحه را در دستور کار قرار دهند. یک بخشی ضمانت اجراهای این لایحه است اما برای دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف مانند فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش، فرهمگ، کار و تامین اجتماعی تکالیفی در این لایحه تعریف شده است. به نظر می رسد این لایحه اولین لایحه ای است که کرامت خانم ها و نفی خشونت را در ابعاد مختلف مورد توجه قرار داده است. 

 معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در رابطه با استیضاح فرهاد دژپسند گفت: مجلس دو وظیفه تقنینی و سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص دارد و اینها موضوعات عجیبی از نظر ما نیست و در همه مجالس این مسائل بوده. وزیری که مورد سوال یا استیضاح قرار گرفته فرایندی را از جهت قانون و آیین نامه داخلی مجلس باید طی کند. این مورد اشاره شده موضوع عجیبی نیست و امیدوار هستیم ابهامات نمایندگان مجلس رفع و رجوع شود؛ این حق نمایندگان محترم است

وی در پایان افزود: البته زمان و موضوع اعمال این حق مهم است؛ ما در سال پایانی دولت هستیم و دشمنان ما اقتصاد ما را هدف قرار دادند. امیدوارم نمایندگان محترم با توجه به جنگ تحمیلی اقتصادی از این موضوع هم عبور می کنند و صلاح مملکت رقم می‌خورد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر