کد خبر: 99312
A

انتقاد کم سابقه رهبر کره شمالی از حزب حاکم!

رهبر کره شمالی در اظهاراتی کم سابقه تاکید کرد که حزب کارگران کره در تحقق اهداف برنامه توسعه اقتصادی این کشور موفق نبوده و خواستار جهش بزرگ در طرح اقتصادی جدید شد.

انتقاد کم سابقه رهبر کره شمالی از حزب حاکم!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در یک جلسه کنگره حزب حاکم این کشور که برای اولین بار بعد از ۵ سال تشکیل شده تاکید کرد که طرحهای توسعه این کشور خیلی کمتر از اهدافی است که تعریف شده و حزب کارگران کره باید مسیر جدیدی را برای «جهش بزرگ» به سمت جلو تدوین کند.

براساس گزارش بلومبرگ به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، نشست چند روزه حزب کارگران کره که برای تهیه و تدوین یک طرح اقتصادی جدید برگزار شده بعد از سخنرانی کیم جونگ اون در روز سه شنبه به مناسبت سال جدید میلادی آغاز به کار کرده است.

کیم در اظهاراتی کم سابقه تاکید کرده که برنامه توسعه ۵ ساله کره شمالی که سال ۲۰۲۰ به پایان رسید در هر دو حوزه داخلی و خارجی در دستیابی به اهداف خود ناموفق بوده است.

کیم در ادامه اضافه کرد، اهدافی که ما تعیین کرده بودیم تقریبا در همه زمینه‌ها دستاوردهای ناچیزی داشت.

پیش از این رهبر کره شمالی به مناسبت سال نوی میلادی در نامه‌ای از شهروندان این کشور بابت تحمل شرایط سخت تشکر کرده بود و وعده فرا رسیدن ایام بهتری را داد.

رئیس کره شمالی در این نامه نوشت: «من از مردم تشکر می‌کنم که بطور قابل ملاحظه‌ای به حزب ما اعتماد کرده و حتی در شرایط دشوار از آن حمایت کردند. من صمیمانه برای خانواده‌های و مردم عزیز سعادت و سلامتی آرزومندم.»

کیم جونگ اون سال گذشته در سخنرانی خودبه مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز تأسیس حزب کارگران کره هم گفته بود: «ملت کره به من به اندازه آسمان و به وسعت دریا اعتماد کرد اما من به شکل درست پاسخ اعتماد ملتم را ندادم و هیچ عذر و بهانه ای برای این کار ندارم».

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر