کد خبر: 99330
A

وسایل باقی مانده جان باختگان هواپیمای اوکراینی چه شد؟

پدر مریم ملک یکی دیگر از جان باختگان این فاجعه ماه گذشته در دیدار با غلامعباس ترکی، دادستان نظامی‌ استان تهران هم گفته بود: «از نظر ما تمام اینها یک نمایشنامه است.»

وسایل باقی مانده جان باختگان هواپیمای اوکراینی چه شد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ با گذشت بیش از یکسال از انهدام هواپیمای اوکراینی هنوز برخی سوالات در بین مردم و در بین کاربران فضای مجازی مطرح می شود و پاسخی برای آن تا این لحظه یافت نشده است.

حامد اسماعیلیون که فرزند و همسرش را در این فاجعه از دست داده است هفتاد و سه روز بعد از انهدام این هواپیما در فیس بوکش نوشته بود: زمین منطقه جای بیل بولدوزرها و لودرها را بر خود دارد و شیارهای خاک نشان می‌دهد همه‌چیز را جمع‌آوری کرده‌اند. دیگر حتا حتی ماموری هم آن‌جا نیست. دوربینی در جایی کاشته‌اند که مراقب رفت و آمدها باشد.»

او در بخش دیگری درباره باقی‌مانده وسایل جانباختگان هواپیما، نوشت که «سه بار عوامل شهرداری به منطقه اعزام شده‌اند و چمدان‌ها و لباس‌های باقی‌مانده را آتش زده‌اند. شهرداری یعنی همان نهادی که می‌خواهد برای ما برای عزیزان ما بنای یادبود بسازد سه بار یادگارهای عزیزان ما را در بیابان‌های شاهدشهر به آتش کشیده است.»

در سالگرد این حادثه نیز یکی دیگر از خانواده های جان باختگان این فاجعه گفت: «تلفن همراه، لب تاپ و باقی وسایل عزیزان ما را درون یک گودال انداختند و روی آن خاک ریختند و با لودر از روی آن رد شدند تا هیچ یادگاری از آنها برای ما باقی نماند.

پدر مریم ملک یکی دیگر از جان باختگان این فاجعه ماه گذشته در دیدار با غلامعباس ترکی، دادستان نظامی‌ استان تهران هم گفته بود: «از نظر ما تمام اینها یک نمایشنامه است.»

او با انتقاد از اهمال مسئولان در حفظ وسائل به‌جامانده از قربانیان خطاب به قاضی دادسرای انتظامی گفت: «آقای قاضی شما بفرمایید که برای غارت وسایل بچه‌های ما چه کار کردید.»

گفتنی است بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین با ۱۷۶ سرنشین پس از برخاستن از فرودگاه بین المللی امام خمینی در حومه تهران، با شلیک پدافند هوایی سپاه پاسداران سرنگون شد. 

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر