کد خبر: 99364
A

به مناسبت سالگرد سقوط هواپیمای اوکراینی/ محمدرضا عارف: به کاهش خطاهای اخلاقی‌ محتاجیم

محمدرضا عارف به مناسبت سالگرد سقوط هواپیمای اوکراینی در یادداشتی نوشت که من همه سیاست‌گذاران و مسیٔولین کشور را دعوت می‌کنم به نقد خویش و تقلیل ندادن این گونه حوادث به خطای انسانی.

به مناسبت سالگرد سقوط هواپیمای اوکراینی/ محمدرضا عارف: به کاهش خطاهای اخلاقی‌ محتاجیم

به گزارش دیده بان ایران؛ متن یادداشت محمدرضا عارف که در صفحه شخصی خود در اینتساگرام منتشر شده به شرح زیر است:

«داغ ۱۷۶ عزیز بر دل ما می‌ماند.

هیچ چیز عذر و بهانه‌ای نخواهد بود برای پاسخ به رنج پدران و مادران داغدار. هیچ چیز مرهمی بر دل بازماندگان عزیزشان نخواهد شد. واژه‌ها و کلام، ناتوان برای تسلیت گفتن به داغی‌ست که سحرگاه ۱۸دی۹۸ بر قلب ایران نشست.

من به عنوان یک معلم که شاگردانی نخبه را از دست داده است، بعد از یک‌سال از این حادثه، همه سیاست‌گذاران و مسیٔولین کشور را دعوت می‌کنم به نقد خویش و تقلیل ندادن این گونه حوادث به خطای انسانی!

خطای انسانی با به خدمت گرفتن فناوری، ارتقاء مهندسی و رشد علوم فنی کاهش می‌یابد. ولی آنچه که ما در کشور به آن محتاجیم کاهش خطاهای اخلاقی‌ است که جز با توسعه علوم انسانی و ترویج فرهنگ نقد و نقدپذیری ممکن نیست. خطاهای اخلاقی ریشه در جزمیت و خودبرتربینی، در عدم تحمل یکدیگر، در منفعت‌طلبی‌ و در ترجیح دادن منافع شخصی و حزبی بر منافع ملی دارد.

در سالگرد این حادثه تلخ و جانسوز، هیچ مرهمی برای دل داغدار عزیزان آن۱۷۶نفر و همه مردم نیست. اما شاید بازنگری جدی در سیاست‌گذاری‌ها و رویکردها و کاهش خطاهای اخلاقی، بستری باشد برای جلوگیری از حوادث تلخ آینده. ان شاء‌الله!»

منبع:  ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر