کد خبر: 99385
A

انور قرقاش: تجارت و حمل و نقل میان قطر و امارات از سرگرفته می‌شود

«انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه اعلام کرد، حمل و نقل و تجارت با قطر طی یک هفته پس از توافق «العلا» از سر گرفته خواهد شد

انور قرقاش: تجارت و حمل و نقل میان قطر و امارات از سرگرفته می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه اعلام کرد، حمل و نقل و تجارت با قطر طی یک هفته پس از توافق «العلا» از سر گرفته خواهد شد.

شهر العلا در شمال غرب عربستان سعودی سه‌شنبه هفته جاری شاهد چهل و یکمین نشست اعضای شورای همکاری خلیج فارس بود و در این نشست با امضای بیانیه‌ای، به بحران میان قطر و کشورهای عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر پایان داده شد.

بر اساس گزارش «القدس العربی»، قرقاش امروز (پنجشنبه) در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد، بازگشت حمل و نقل و تجارت میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بر اساس توافق العلا ظرف یک هفته از امضای توافق خواهد بود.

وی افزود، این بحران نمی‌تواند برای همیشه ادامه پیدا کند، توافق العلا نتیجه تلاش سعودی و وساطت کویتی-آمریکایی بود و سازوکاری را مشخص کرده که چندین کمیته برای برداشتن اقدامات مربوط به تحریم و بررسی مسیرهای دوجانبه برای حل مسایل میان کشورها ظرف یک هفته کار می‌کنند.

قرقاش ادامه داد: بحرانی که رخ داد اولین در نوع خود نبود اما عمیق‌ترین بود.

وی بر اعتمادسازی میان چهار کشور یاد شده و قطر تأکید کرد و افزود، امارات صفحه جدیدی را باز و مرحله جدیدی را تأسیس می‌کند تا بحران‌های کوچک و بزرگ رخ ندهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر