کد خبر: 99433
A

حسن روحانی «وضعیت آبی» را به شرایط کرونایی کشور اضافه کرد

رئیس‌جمهور از اضافه شدن وضعیت جدید کرونایی در کشور خبر داد.

حسن روحانی «وضعیت آبی» را به شرایط کرونایی کشور اضافه کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا گفت: این روزها مشاهده می‌کنیم نوع جدیدی از ویروس کرونا در  بسیاری از مناطق جهان  توسعه است و مشکلات فراوانی را در بسیاری از کشورها به وجود آمده است .

رئیس جمهور ادامه داد:  به حمدلله با همکاری خوب مردم عزیز کشورمان و مراعات پروتکل‌ها روند کاهشی داشته‌ایم مراعات در   آذر ماه ۸۰ درصد مرگ و میر و روند ابتلا را کاهش داده است؛ البته باید هنوز به تلاش های خودمان را ادامه دهیم.

وی بیان کرد:  همکاری مردم باعث شد امروز جزء مصوبات ما یک وضعیت جدیدی اضافه شود، یعنی علاوه بر وضعیت قرمز، نارنجی و زرد، شرایط آبی هم اضافه شد. 

رئیس قوه مجریه در خصوص وضعیت آبی کرونایی در برخی از مناطق گفت: وضعیت آبی یعنی کووید مثبت ۲ در صدهزار باشد و شرایط به سمت سفید بودن پیش می‌رود که این مناطق آبی خواهد بود. در مناطق آبی  تقریباً همه کسب و کارها فعالیت خودشان را انجام می‌دهند و مناطق زرد هم با مراعات شدید پروتکل،  کسب و کارها ادامه پیدا می‌کند.

 

همچنین مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در همین رابطه گفت: بر این اساس وضعیت جدیدی تحت عنوان رنگ آبی یا کم خطر برای شهرها تعریف شده است که بر این اساس پس از گذر از وضعیت زرد شهرها به یکباره به رنگ سفید نمی‌رسند و به وضعیت آبی خواهند رفت که به معنای از بین رفتن ویروس در آن منطقه نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر