کد خبر: 99576
A

کامبیز نوروزی: اظهارات «فائزه هاشمی» درباره ترامپ با نظر مردم خیلی تفاوت داشت

یک حقوقدان گفت: من ندیدم کسی از منتقدین به ایشان بی‌احترامی و توهین کرده باشد و یا گفتار نابهنجاری نسبت به ایشان داشته باشد. آنچه گفته شد، بیشتر در چارچوب آزادی بیان است. به هر حال وقتی افراد، مطلبی را در عرصه عمومی بیان می کنند به طور طبیعی دیگران می توانند نسبت به آن واکنش داشته باشند، یا آن را بپذیرند و یا رد کنند. گفتگو هم در همین قالبها شکل می‌گیرد.

کامبیز نوروزی: اظهارات «فائزه هاشمی» درباره ترامپ با نظر مردم خیلی تفاوت داشت

به گزارش دیده بان ایران؛ کامبیز نوروزی، حقوقدان و کارشناس رسانه در رابطه با اظهارات اخیر فائزه هاشمی و واکنش‌ها به این اظهارات گفت: واکنش‌هایی که نسبت به صحبت‌های خانم فائزه هاشمی شد را به عنوان هجمه تلقی نمی کنم. تمام این واکنش‌ها جنبه‌ انتقادی داشت و تا آنجایی که من دیدم از دایره ادب و قانون هم خارج نشده بود.

وی ادامه داد: من ندیدم کسی از منتقدین به ایشان بی‌احترامی و توهین کرده باشد و یا گفتار نابهنجاری نسبت به ایشان داشته باشد. آنچه گفته شد، بیشتر در چارچوب آزادی بیان است. به هر حال وقتی افراد، مطلبی را در عرصه عمومی بیان می کنند به طور طبیعی دیگران می توانند نسبت به آن واکنش داشته باشند، یا آن را بپذیرند و یا رد کنند. گفتگو هم در همین قالبها  شکل می‌گیرد.

نوروزی اظهار داشت: مسئله اینجاست که فقط یک محدودیت وجود دارد و آن هم محدودیتهای قانونی و اخلاقی است. هر کسی در عرصه عمومی سخنی مطرح می کند، باید مسئولیت سخن خود را هم بپذیرند. گاهی اوقات این حرفها مقبولیت پیدا می کند و گاهی اوقات نه.

وی ادامه داد: سخنی را که خانم هاشمی در مصاحبه مطرح کردند و موضعی که ایشان در خصوص ترامپ گرفتند، با دیدگاه‌های مسلط موجود در جامعه ایران خیلی فاصله داشت. به خصوص که ما نگران  بودیم با انتخاب مجدد ترامپ  فشارهای سنگین تری بر جامعه ایران وارد شود و به رنج‌ها و مشکلات بیشتری به ما تحمیل کند.

کامبیز نوروزی گفت: وقتی ایشان چنین حرفی می زنند و در واقع موضع دیگری نسبت به ترامپ می‌گیرند، طبیعی است که اصلا مورد پسند بسیاری از جریان‌های سیاسی و مدنی نباشد و نسبت به آن واکنش نشان دهند. اتفاقا من واکنش‌ها نسبت به اظهارات ایشان را در چارچوب رفتار مدنی تلقی می کنم./ مدارا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر