کد خبر: 99633
A

نماینده مجلس: کمیسیون اصل 90 از بانک مرکزی هم می تواند حسابرسی می کند

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: در اساسنامه سازمان حسابرسی قید شده است که این سازمان می تواند از بانک ها حسابرسی داشته باشد؛ این در حالی است که براساس تفسیر بانک مرکزی از این اساسنامه، حسابرسی شامل همه بانک ها است اما شامل بانک مرکزی نمی شود.

نماینده مجلس: کمیسیون اصل 90 از بانک مرکزی هم می تواند حسابرسی می کند

به گزارش دیده بان ایران؛ «حسن شجاعی»، عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی؛ با اشاره به اینکه کمیسیون اصل 90 خواستار حسابرسی از بانک مرکزی توسط سازمان حسابرسی است گفت: جلسه ای در این خصوص با حضور رئیس کل بانک مرکزی برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سازمان بازرسی امکان حسابرسی از بانک مرکزی را ندارد عنوان کرد: در اساسنامه سازمان حسابرسی قید شده است که این سازمان می تواند از بانک ها حسابرسی داشته باشد؛ این در حالی است که براساس تفسیر بانک مرکزی از این اساسنامه، حسابرسی شامل همه بانک ها است اما شامل بانک مرکزی نمی شود.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه نظر کمیسیون اصل 90 از مدت ها قبل این بود که بانک مرکزی هم باید مشمول حسابرسی سازمان حسابرسی باشد تاکید کرد: بر این باوریم که از بعد عملکرد سازمان حسابرسی نیز بانک مرکزی مورد ارزیابی و حسابرسی قرار گیرد.

شجاعی با اشاره به اینکه گفت و گو هایی در این خصوص صورت گرفته اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده ایم عنوان کرد: کمیسیون بر نظر خود ایستاده و بر لزوم نظارت سازمان حسابرسی بر عملکرد بانک مرکزی اصرار دارد. ضمن اینکه رئیس کل بانک مرکزی هم بر موضع خود مبنی بر عدم نیاز به حسابرسی بر عملکرد بانک مرکزی از سوی این سازمان اصرار دارد.

نماینده مردم ابهر و خرم دره خاطرنشان کرد: مقرر شده است آقای همتی این مسئله را در مجمع بانک مرکزی مطرح کرده و نتیجه را به کمیسیون اعلام کنند.

منبع راه دانا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر