کد خبر: 99650
A

نماینده ای که به فائزه هاشمی توهین جنسیتی کرد؛ کیست؟/ نماینده سه شهرستان با ۱۰ درصد آراء!

توئیت حسن شجاعی نماینده ابهر علیه فائزه هاشمی جنجالی شده واکنش های زیادی در پی داشته است این نماینده پیشتر در خصوص ماسک نزدن در برابر کرونا مدعی شده بود؛ بیمه حضرت ابوالفضل است...

نماینده ای که به فائزه هاشمی توهین جنسیتی کرد؛ کیست؟/ نماینده سه شهرستان  با ۱۰ درصد آراء!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ توئیت حسن شجاعی نماینده ابهر علیه فائزه هاشمی جنجالی شده واکنش های زیادی در پی داشته است. این نماینده امروز از سخنانش دفاع کرد. 

او درتوئیت جنجال برانگیز نوشته بود: "اگر حاج قاسم نبود، فائزه، کنیز داعش بود شاید."

انتقادات شدیدی از ادبیات این نماینده مجلس صورت گرفته است. بسیاری معتقدند این ادبیات توهین‌آمیز و جنسیت‌زده است.

حسن شجاعی کیست؟

حجت الاسلام حسن شجاعی علی‌آبادی؛ که رسانه ها از او به عنوان «حسن شجاعی» نام می برند روحانی ۴۰ ساله ای(متولد ۱۳۵۹ ) است. آن گونه خود آقای شجاعی ادعا کرده که دارای دکترای حقوق از دانشگاه عدالت تهران است. در بررسی های خبرنگار ما مستندی از سوی دانشگاه عدالت درباره صحت مدرک تحصیلی این نماینده ارائه نشد. 

حسن شجاعی علی آبادی معاون ستاد مجتمع حوزه‌ای صدرا(مشکات) است. این مجتمع اجرا کننده طرح مشکات (آموزش حوزویانِ سطوح پایه در راستای تهذیب و اخلاق است) . 

آنگونه که تسنیم مدعی شده؛ «مجتمع حوزه‌ای صدر (طرح مشکات)، مجموعه‌ای از مدارس و مراکز حوزه‌ای است که در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص تحول در نظام حوزه علمیه تأسیس شده و اداره می‌شود و در این متن به اختصار مجتمع نامیده می‌شود.

رسالت مجتمع، ایجاد و اداره حوزه‌ای است متناسب با اقتضائات نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیازهای جوامع اسلامی؛ که در آن فضلای کارآمد تربیت می‌شوند.

در این حوزه، تهذیب، آموزش، پژوهش، تبلیغ و سایر فعالیت‌ها در راستای رسالت حوزه‌های علمیه و روحانیت و دست‌یابی به اهداف بلند انقلاب اسلامی صورت می‌پذیرد»

حسن شجاعی علی آبادی چطور وارد مجلس شد؟ 

 او با حضور در انتخابات مجلس یازدهم، توانست با کسب ۱۹ هزار و ۴۵۴ رای از حوزه انتخابیه ابهر، خرم‌دره و سلطانیه، برای نخستین بار راهی مجلس شورای اسلامی شود.واجدان شرایط در حوزه انتخابیه این نماینده بیش از ۱۹۰ هزار نفر است. به این ترتیب حسن شجاعی علی آبادی با رای ۱۰ درصد واجدان شرایط در سه شهرستان ابهر، خرمدره و سلطانیه  و رای ۲۳ درصد شرکت کنندگان در انتخابات به مجلس راه پیدا کرد. 

شجاعی علی آبادی اکنون عضو کمیسیون اصل نود و نایب رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است. 

باقر قالیباف رییس مجلس امروز ۲۲ دی‌ حسن شجاعی را به عنوان دبیر و عضو شورای سیاستگذاری مرکز تحقیقات اسلامی مجلس منصوب کرد.

قالیباف در حکمش علت انتصاب شجاعی را «تعهد دینی و انقلابی و سوابق ارزنده علمی و فقهی» او عنوان کرده است.

ماجرای اظهار نظر جنجالی

 شجاعی علی‌آبادی درباره استفاده نکردن از ماسک مدعی شده بود: «بیمه حضرت ابوالفضل هستم.» این موضوع واکنش‌های بسیاری به همراه داشت. اما او این خبر را کذب خواند و در این باره این گونه توضیح داد: «یکی از خبرنگاران در مورد واکسن تحویلی به بهداری مجلس سوال کرد که در پاسخ به این سوال عنوان کردم بهداری مجلس مطابق با سال‌های گذشته، درخواست واکسن نموده بود و نمایندگان اطلاعی از این درخواست نداشتند... اگر این واکسن را می‌دادند مجلس، مطمئن باشید من استفاده نمی‌کردم. ما احساس می‌کنیم بیمه حضرت ابوالفضل هستیم. من گفتم احساس می کنیم»

منبع: دیده بان ایران

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • ناشناس

    ممنون بابت اطلاع رسانی از وضعیت نماینده 10 درصدی

  • ناشناس

    ببینید دست چه کسانی افتاده ایم.

  • ناشناس

    انتشار این توئیت همراه عکس فائزه خارج از شان یک نماینده روحانی است!

ارسال نظر