کد خبر: 99670
A

پلیس: ۴۰۰ هزار معتاد در شهر تهران وجود داریم/ ۲۰هزار نفرشان فاقد سرپناه هستند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: هم اکنون ۴۰۰ هزار معتاد فقط در شهر تهران وجود دارد که از این تعداد ۲۰ هزار نفر آنان معتادان متجاهر و فاقد هرگونه سرپناه و تقریباً همه آن‌ها از خانوادهایشان رانده شده هستند.

پلیس: ۴۰۰ هزار معتاد در شهر تهران وجود داریم/ ۲۰هزار نفرشان فاقد سرپناه هستند

به گزارش دیده بان ایران؛ سردار حسین رحیمی در بازدید از مرکز سروش محل نگهداری معتادان متجاهر این بخش، افزود: با توجه به اینکه مهمترین معضل در بین معتادان بازگشت آن‌ها پس از سم‌زدایی به سمت اعتیاد دوباره است، تلاش شد با تغییر در رویکردها و شیوه بازپروری در مرکز سروش مقرر شد علاوه بر سم‌زدایی، شرایط برای بازگشت آن‌ها به کانون گرم خانواده و بازار کار نیز فراهم شود.

وی ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و چهلمین روز درگذشت دانشمند شهید فخری‌زاده، با بیان اینکه گره‌گشایی از مشکلات مردم و شهروندان عبادت است، اظهار داشت: پلیس مسئول ارتقا و گسترش امنیت در جامعه است، اما برای ایجاد این امنیت، همه ارگان‌ها و نهادهای جامعه مسئولیت دارند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به فعالیت مرکز بازپروری سروش خاطرنشان کرد: مرکز نگهداری معتادان متجاهر ماده ۱۶ سروش با تلاش های صورت گرفته و تغییر کاربری طی یک دهه گدشته به کمپ ترک اعتیاد و بازپروری معتادان متجاهر تبدیل شده است.

این مسئول گفت: نیروی انتظامی ماموریتی به عنوان بازپروری و جمع آوری معتادان ندارد و این وظیفه در حیطه مسئولیت شهرداری و بهزیستی است اما بنا به احساسات و وظیفه انسانی خود با این حوزه ورود پیدا کردیم.

سردار رحیمی با تاکید بر اهمیت برقرار امنیت به ویژه در کلانشهر تهران و مشقت های آن اضافه کرد: بنده شخصا همه مردم را برادران، خواهران و فرزندان خود می دانم و پلیس هرجا که موضوعی تحت عنوان آسیب اجتماعی وجود داشته باشد با رویکرد اجتماعی و ایجابی پلیس که دارای سبقه است ورود پیدا می کند.

این مسئول با اشاره به رشادت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یادآور شد: سردار سلیمانی بزرگ‌مردی است که نام بلند ایشان رعشه بر اندام استکبار جهانی انداخته و امروز راه و هدف بلند ایشان با قدرت و قوت مضاعف ادامه دارد.

۳ درصد معتادان مرکز نگهداری سروش بی سواد هستند

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت نیز در این آیین با اشاره به اقدامات فرهنگی در مرکز ماده ۱۶ سروش خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سه درصد افراد در این مرکز بی سواد هستند طی هماهنگی های صورت‌ گرفته با آموزش و پرورش مقرر شده اقدامات لازم برای سوادآموزی جامعه مخاطب در این مرکز صورت گیرد.

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند اظهار داشت: وضعیت مرکز سروش پیش از این با کاربری دیگری فعالیت داشت که در سال های گذشته با تغییر کاربری برای ظرفیتی فراوان و جمعیتی افزون بر ۶۷۰ نفر معتاد و مددجوی بی سرپرست تبدیل شد.

به گفته این مسئول یکی از معضلات بزرگ مرکز بازپروری و نگهداری معتادان متجاهر ماده ۱۶ سروش تامین آب آشامیدنی بود که با پیگیری های استاندار تهران، فرماندار ویژه ری و بخشدار کهریزک این پروژه با ۱۴ کیلومتر حفاری برای انتقال آب در حال انجام‌ می باشد که اقدام بسیار بزرگی است و جای قدردانی دارد و امیدواریم تا یک ماه آینده با اهتمام ویژه فرماندار و بخشدار، آب آشامیدنی با ظرفیت ۱۲ هزار نفر راه اندازی شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مرکز ماده ۱۶ سروش خاطرنشان کرد: هوشمندسازی مهم ترین اقدام صورت گرفته در این‌ مرکز با تمرکز بر بازپروری و حرفه آموزی مددجویان است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر