کد خبر: 99731
A

اتفاق عجیب در انتخابات فدراسیون فوتبال/ ۳ نفر عضو مجمع چگونه ۶ حق رای دارند

۳ نفر از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال در انتخابات پیش رو مجموعا دارای ۶ حق رای هستند؛ اتفاقی که در نوع خود کم سابقه و شاید بی‌سابقه باشد.

اتفاق عجیب در انتخابات فدراسیون فوتبال/ ۳ نفر عضو مجمع چگونه ۶ حق رای دارند

به گزارش دیده بان ایران؛ مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال دهم اسفند به منظور انتخاب رئیس و اعضای هیات رئیسه این فدراسیون تشکیل خواهد شد. تفاوت مجمع پیش رو با مجامع گذشته در افزایش تعداد نفرات از ۷۵ به ۸۹ نفر است که رقابت میان نامزدها را افزایش می‌دهد و فرد پیروز باید آرای بیشتری را نسبت به گذشته به دست آورد.

با این حال برخلاف آنچه تصور می‌شود، فقط ۸۴ نفر در این مجمع حضور خواهند داشت؛ یعنی ۵ نفر کمتر از آنچه در اساسنامه پیش بینی شده اما این موضوع به این معنی نیست که آرای کمتری در داخل صندوق رای انداخته خواهد شد!

در واقع در مجمع پیش رو سه نفر دارای دو حق رای هستند که این موضوع یک برتری دو برابری در قیاس با سایر اعضای مجع است که همگی از یک حق رای برخوردار هستند.

این سه نفر مدیرعامل پارس جنوبی جم، مدیرعامل مس رفسنجان و مدیرعامل سایپا هستند که می توانند دهم اسفند در رای گیری، دو برگه را به عنوان آرای خود داخل صندوق بیندازند. اما این اتفاق چطور ممکن است؟

طبق اساسنامه، سایپا به عنوان یکی از تیم‌های لیگ برتر مردان و همینطور یکی از دو تیم لیگ برتر فوتسال بانوان، مس رفسنجان به عنوان یکی از تیم‌های لیگ برتر دسته یک و لیگ برتر فوتسال بانوان و پارس جنوبی به عنوان یکی از تیم‌های لیگ برتر مردان و لیگ برتر فوتبال ساحلی مردان، هر یک دارای دو حق رای هستند. در نهایت بهرام رضاییان (مدیرعامل پارس جنوبی)، مجید زین‌الدینی (مدیرعامل مس رفسنجان) و مهرداد سراجی (مدیرعامل سایپا) از دو حق رای در انتخابات پیش رو برخوردار خواهند بود.

معیار دعوت از اعضای مجمع از میان تیم‌ها و باشگاه‌های ورزشی، آخرین فصل به اتمام رسیده است. در نتیجه در مجمع پیش رو، لیگ برتر نوزدهم برای تیم‌های فوتبال و همینطور فصول گذشته برای سایر رشته‌ها محاسبه می‌شود که بر این اساس برخی از تیم‌های سقوط کرده به لیگ یک مانند پارس جنوبی، جزو سهمیه تیم‌های لیگ برتر محاسبه شده‌اند.

ترکیب ۸۹ نفره اعضای مجمع فدراسیون فوتبال به این شرح است:

۳۸ باشگاه فوتبال (لیگ برتر، لیگ دسته یک لیگ دسته دو)، فوتسال و فوتبال ساحلی در بخش بانوان و آقایان، ۳۲ هیات فوتبال، ۴ نماینده از بخش فوتبال فدراسیون‌های ورزش دانش آموزی، دانشگاهی،  کارگری و نیروهای مسلح، کاپیتان‌های اصلی یا دوم کلیه تیم‌های ملی بزرگسالان فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی شامل ۶ نفر (آقایان و بانوان) به عنوان نماینده بازیکنان، سرمربیان تیم‌های‌ ملی بزرگسالان فوتبال، فوتسال و  فوتبال ساحلی شامل ۶ نفر (آقایان و بانوان)، برترین داور آقا و خانم در رنکینگ داوران ایران شامل ۲ نفر، یک نماینده اتحادیه باشگاه های فوتبال.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر