کد خبر: 99821
A

حسین کروبی: شورای مرکزی حزب اعتماد ملی باید با استعفای آقای کروبی موافقت کند/در صورت عدم معرفی دبیر کل، فعالیت حزب معلق خواهد شد

حسین کروبی درخصوص اینکه آیا شورای مرکزی با استعفای آقای کروبی موافقت خواهد کرد یا خیر، گفت: باید قبول کند، چون وقتی کمیسیون ماده 10 احزاب، آقای کروبی را رد صلاحیت کردند، خیلی صریح گفتند و حتی در نامه هم نوشتند که حزب باید ظرف مدت 3 ماه دبیرکل جدید خود را انتخاب کند. اگر اعضای حزب با این موضوع موافقت نکنند، فعالیت حزب معلق خواهد شد.

حسین کروبی: شورای مرکزی حزب اعتماد ملی باید با استعفای آقای کروبی موافقت کند/در صورت عدم معرفی دبیر کل، فعالیت حزب معلق خواهد شد

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدحسین کروبی، فرزند حجت الاسلام  مهدی کروبی در خصوص استعفای مهدی کروبی از دبیر کلی حزب اعتماد ملی گفت: حاج آقا پیش از این نیز دو مرتبه استعفا کرده بودند. ایشان با توجه به اینکه می‌گفتند به این زودی‌ها رفع حصر انجام نخواهد شد و پایانی برای آن نمی‌بینم از اعضای حزب خواسته بودند که دبیرکل خود را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: البته اعضای حزب هر دو مورد را رد کردند. اما این ‌بار که آقای کروبی از سوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب رد صلاحیت شدند و کمافی‌السابق، پایانی هم برای رفع حصر وجود ندارد، ایشان مجددا از اعضای حزب خواستند که دبیرکل خود را انتخاب کنند. به احتمال زیاد به زودی شورای مرکزی حزب تشکیل جلسه داده و دبیرکل خود را انتخاب خواهد کرد.

حسین کروبی درخصوص اینکه آیا شورای مرکزی با استعفای آقای کروبی موافقت خواهد کرد یا خیر، گفت: باید قبول کند، چون وقتی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، آقای کروبی را رد صلاحیت کردند، خیلی صریح گفتند و حتی در نامه هم نوشتند که حزب باید ظرف مدت ۳ ماه دبیرکل جدید خود را انتخاب کند. اگر اعضای حزب با این موضوع موافقت نکنند، فعالیت حزب معلق خواهد شد.

وی ادامه داد: مگر اینکه اعضا تصمیم بگیرند که ادامه فعالیت حزب را عقب بیندازند تا ببیند بعدا چه خواهد شد. باید جلسه شورای مرکزی برگزار شود و خودشان تصمیم بگیرند. اما توصیه حاج آقا این است که حتما کار حزبی را ادامه دهند و دبیرکل را انتخاب کنند. این توصیه حاج آقاست اما خود آنها در نهایت باید تصمیم بگیرند.

فرزند شیخ مهدی کروبی در رابطه با شکایت حزب از مصوبه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: خود حزب شکایتی انجام داده است ولی ما می‌دانیم که هیچ فایده ای ندارد. این تصمیم از جای دیگری گرفته شده است و عواقب آن حساب شده و ما سر سوزنی به نتیجه این شکایت خوشبین نیستیم. چون اگر می خواستند کاری انجام دهند، چنین تصمیمی را نمی‌گرفتند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آقای کروبی به رد صلاحیتشان از سوی کمیسیون ماده ۱۰ حزب اعتراض کردند یا خیر، گفت: خیر، هم آقای کروبی و هم من اعتراضی نخواهیم کرد. اما سایر افرادی که رد صلاحیت شدند حق دارند به دیوان عدالت اداری اعتراض کنند.

منبع: مدارا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر