کد خبر: 99958
A

آقای امام جمعه قم، چین و روسیه هم بیگانه هستند!

وزیر امورخارجه انگلیس در خصوص مظلومیت مسلمانان چین موضع‌گیری تند می‌کند اما جوامع مسلمان دیگر نسبت به چنین فجایعی سکوت می‌کنند که در واقع نشات گرفته از دیپلماسی و مراودات پیدا و پنهان کشورهاست! شاید سکوت شما نیز در خصوص مسلمانان چین نیز برگرفته از همین تاکتیک باشد!

آقای امام جمعه قم، چین و روسیه هم بیگانه هستند!

به گزارش دیده بان ایران، محمد سعیدی امام جمعه قم گفت: بر اساس آیات قرآن کریم قطع ارتباط با بیگانگان مانع فقر می‌شود، بلکه ما را بی‌نیاز هم می‌کند در پاسخ باید گفت: بیگانه فقط آمریکا، انگلیس و اروپا نیست، بیگانه می‌تواند هر کسی باشد اگر کسی هم ایران و جهان را نشناسد و متناسب با خرد عمومی جامعه سخن نگوید به نوعی بیگانه محسوب می‌شود و قطع ارتباط با آنان مانع از فقر جامعه می‌شود! 

دنیای امروز در یک نظم و بی‌نظمی در هم تنیده با هم جریان دارد و فناوری و تکنولوژی باعث شده است جوامع در یک پیوستگی آشکار و پنهان نسبت به یکدیگر باشند اگر با بیگانگان ارتباط نداشتیم همان تریبونی که صدای شما را به گوش جامعه می‌رساند، اکنون وجود نداشت!

باید پذیرفت انواع و اقسام اختراعات و اکتشافاتی که ملت‌های جوامع توسعه‌نیافته از آن استفاده می‌کنند محصول تولیدات بیگانگان است! همان لامپ و تلفنی که در اختیارتان است محصول غرب است! وسیله نقلیه‌ای که با آن تردد می‌کنید محصول غرب است! اکثر تکنولوژی‌های درمانی محصول غرب است بنابراین بیگانگان بی‌خیر و برکت هم نبوده‌اند! 

مصداق‌ها آن‌چنان زیاد است که نشان‌دهنده رابطه عمودی جوامع توسعه‌یافته با توسعه‌نیافته است بنابراین متناسب با درک و باور جامعه سخن بگویید!

اگر قرار باشد سخنان شما معیاری برای مملکت‌داری باشد پس چرا از مسلمانی که در محدوده جغرافیای ایران نیستند دفاع می‌کنید! عمق استراتژیک دفاعی منطقه‌ای ایران بر اساس چه تئوری و نظریه‌ای شکل گرفته است؟ این روزها صحبت‌های عجیب و غریبی می‌شود که نشان‌دهنده عدم درک آگاهی جامعه امروز ایران است یکی عنوان می‌کند که فلان شخصیت در غسالخانه چشم باز می‌کند و می‌بندد! 

دیگری می‌گوید ادبیات گام دوم انقلاب را خداوند به رهبری الهام کرد و امروز هم سخن شما مثلث برمودایی جامعه نشناسی را کامل کرد! چنین ادبیاتی شاید خوشایند اقلیتی از جامعه باشد اما اکثریت ملت را آزرده خاطر می‌سازد و نوع عملکرد حمایتی و دفاعی‌تان در واقع نوعی تهاجم به ساحت مردم و مسئولان عاقل است! 

جامعه امروز ایران با انواع و اقسام مشکلات گوناگون دست و پنجه نرم می‌کند و باید اعتراف کرد چنین روایت‌هایی در واقع نمک به زخم ملت پاشیدن است!

تا هنگامی که نحوه مواجهه با جامعه امروز را نیاموزید نمی‌توانید داعیه پرچم‌داری و حمایت از ارکان جامعه را داشته باشید! اگر قصدتان به زعم خودتان حمایت از رهبری نظام است باید بپذیرید که چنین اظهاراتی دفاع نیست! دوستی و دشمنی کردن هم آداب دارد اگر خارج از آداب و عرف گفتار و رفتار داشته باشیم هر گونه اظهار نظری نتیجه عکس خواهد داشت! 

برای مثال وقتی وزیر امورخارجه انگلیس در خصوص مظلومیت مسلمانان چین موضع‌گیری تند می‌کند اما جوامع مسلمان دیگر نسبت به چنین فجایعی سکوت می‌کنند در واقع نشات گرفته از دیپلماسی و مراودات پیدا و پنهان کشورهاست! شاید سکوت شما نیز در خصوص مسلمانان چین نیز برگرفته از همین تاکتیک باشد! 

منبع: قانون- فراغت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر