• ۱۳۹۷/۰۶/۲۲ ۲۱:۳۵

    ١٨ ماه گذشت ؛ از دوره ای که حداقل 150 زن رزومه خود را برای حضور در شورای شهر تهران به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تحویل دادند تا در نهایت فهرست نامزدهای انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر در حوزه انتخابیه تهران از میان آنها تدوین شود.زنانی که خود را لایق و واجد شرایط برای حضور در شورای اسلامی شهر تهران می دانستند . به ماجرای ١۵٠ رزومه نامزدهای ورود به شورای شهر تهران بازگردیم. شورای عالی اصلاح طلبان دستکم ١۴۴ رزومه از زنانی دارد که خود را واجد شرایط ورود به شورا می‌دانستند. اگر این رزومه ها به درستی بررسی و ارزیابی شده باشند ، هم اکنون به عنوان یک بانک اطلاعاتی نیروی انسانی میتوان به آن استناد کرد. بنابراین شورای عالی اصلاح طلبان علاوه بر آنکه میتواند به شهردار تهران مشورت دهد که از آن تعداد زنی که میخواستند عضو شورای شهر تهران شوند چه تعداد می‌توانند در مدیریت شهری موثر واقع شوند میتواند به دولت و شخص رییس جمهور نیز افراد واجد شرایط برای احراز پست های مدیریتی را از میان آن ١۴۴ رزومه معرفی کند. این کار میتواند فرصتی برای تسریع در به کارگیری زنان به عنوان مدیر و همین طور زنان در برنامه های مدیریت شهری باشد و اصلاح طلبان را در کادرسازی و همین طور حفظ و هدایت سرمایه انسانی پیش قدم کند و کمکی به بهبود و چابک سازی فضای منابع انسانی کشور باشد.

  • ۱۳۹۷/۰۶/۲۲ ۲۰:۱۶

    به ماجرای ١۵٠ رزومه نامزدهای ورود به شورای شهر تهران بازگردیم. شورای عالی اصلاح طلبان دستکم ١۴۴ رزومه از زنانی دارد که خود را واجد شرایط ورود به شورا می‌دانستند. اگر این رزومه ها به درستی بررسی و ارزیابی شده باشند ، هم اکنون به عنوان یک بانک اطلاعاتی نیروی انسانی میتوان به آن استناد کرد. بنابراین شورای عالی اصلاح طلبان علاوه بر آنکه میتواند به شهردار تهران مشورت دهد که از آن تعداد زنی که میخواستند عضو شورای شهر تهران شوند چه تعداد می‌توانند در مدیریت شهری موثر واقع شوند میتواند به دولت و شخص رییس جمهور نیز افراد واجد شرایط برای احراز پست های مدیریتی را از میان آن ١۴۴ رزومه معرفی کند. این کار میتواند فرصتی برای تسریع در به کارگیری زنان به عنوان مدیر و همین طور زنان در برنامه های مدیریت شهری باشد و اصلاح طلبان را در کادرسازی و همین طور حفظ و هدایت سرمایه انسانی پیش قدم کند و کمکی به بهبود و چابک سازی فضای منابع انسانی کشور باشد.

  • ۱۳۹۷/۰۶/۲۰ ۱۱:۱۸

    بخشی از حکمرانی در کشور ما بر اساس نقش آفرینی بازیگرانی اجرایی می شود که در سایه روشن قدرت و جامعه مدنی پنهان شده اند؛ در عرف اقتصاد سیاسی بعضی اوقات به آنها آقازاده می گویند، بعضی اوقات خصولتی ها و برخی مواقع نیز مافیای و سلاطین کالاهای مختلف. اما اگر این نام گذاری ها را بررسی کنیم می بینیم عمده این نامگذاری ها از طرف مجاری تبلیغاتی رسمی بوده است. حال پرسش این است چرا نباید یک مفسد اقتصادی یا اداری یا سیاسی به صورت مشخص معرفی شود؟ برخی تحلیل های ساده انگارانه به موانع سیاسی اشاره می کنند که اشخاص ایجاد می کنند تا یک موضوع مشخص شود، برخی به ساختاری بودن فساد اشاره می کنند که مانع افشای نام ها می شود.

  • ۱۳۹۷/۰۶/۰۷ ۱۵:۴۴

    حذف نمره، حذف آزمون های تبعیض آمیز سمپاد، حذف تکالیف عید و شروع حذف نمره ازدبستان از دیگر فعالیت های سیدمحمدبطحائی بود.تنها وزیری که انتخاب مدیران مدارس را ساماندهی کرد و به همه امکان ثبت نام در سامانه را داد و انتخاب مدیران را منوط بر صلاحیت آنها و سوابقشان گذاشت و با اسنکار از فساد بین مدیران مناطق و مدیران مدارس جلوگیری کرد.

  • ۱۳۹۷/۰۵/۲۵ ۱۵:۰۸

    از همان آغاز که دولت حسن روحانی روی کار آمد کلید واژه تمام کارهایش را بر مفهوم اعتدال گذاشت. در دایره مفاهیمی که ذهن حاکمیت ایران را اشغال کرده مفهوم اعتدال نه تنها مانند مفهوم اصلاحات یک مفهوم تضادی و تقابلی نبود بلکه درست برعکس، این شعار یک پالس توافقی بین جریان های سیاسی درون حاکمیت ارزیابی می شد؛ گویا دولت می گفت ما آمده ایم وفاق را بر تضاد منافع اولویت ببخشیم.

  • ۱۳۹۷/۰۵/۲۳ ۱۵:۴۷
    علی تاجرنیا :

    احمدی‌نژاد همان زمان که نامزد شهرداری شد، پرونده‌های متعددی از زمان ریاستش بر استانداری اردبیل مطرح شد. آقای موسوی لاری که وزیر کشور بود، در کمیسیون امنیت این مسائل را طرح کرد. اصراری که جناح اصولگرا برای شهردار شدن آقای احمدی‌نژاد داشت باوجوداینکه از تخلفات ایشان بی‌اطلاع نبودند، جای پرسش داشت و دارد. احمدی‌نژاد یک نیروی رادیکال جناح راست بود، ادب سیاسی را رعایت نمی‌کرد، هتاک بود. همان‌طور که اکنون نیز همان‌گونه رفتار می‌کند. احمدی‌نژاد سرمایه‌‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور را منهدم کرد و به‌راحتی برخلاف مجلس و تصمیم‌گیری‌های مجلس عمل می‌کرد. قانون‌گریزی شدید در ساختار قدرت کشور از زمان محمود احمدی‌نژاد شکل گرفت.

  • ۱۳۹۷/۰۵/۱۰ ۱۳:۰۱

    مهمترین ابزار اُرگانوئیدها برای پیشروی در چرخه بروکراسی، دست یازیدن به نقد اجتماعی است؛ آنها سنتی از نقد را ترویج می کنند که عملا هیچ سیبلی را نشانه نمی رود جز ماهیت های موهوم و غیر موجودی که نقدشان برای هیچکس ضرری ندارد. آنها در جایگاهی از نقد اجتماعی می ایستند که اساسا هیچ گروه و طبقه اجتماعی را نمایندگی نمی کند. اسلوب آنها سنتی از «سفارشی نویسی» و «مورد پسند نویسی» است که به کار توجیه مشکلات اجتماعی می خورد؛ با توجیهاتی از این قبیل، آنچه به دست می آید راه حل یا توصیفی گویا از مشکلات نیست بلکه «دشوارنمایی» حل مسائلی است که به راحتی قابل حل اند و «آسان نمایی» حل مسائلی که از قضا بسیار دشوارند.

  • ۱۳۹۷/۰۵/۰۷ ۱۷:۱۱

    تاسیس #علوم_انسانی_دولتی، با تعدادی اعضای هیئت علمی که در «ندیدن پدیده های انسانی و اجتماعی» و یا تلاش برای ندیده شدن آنها شناخته می شوند؛ همان #نخبگان_اُرگانوئیدی که با یک پسوند «عضو هیئت علمی .... » بار یک دنیا مسئولیت علمی طرح ها را به دوش می کشند. اینها انبوهی مقاله چاپ شده در مجلات علمی پژوهشی دارند که مثل قارچ از زمین روئیدند و انبوهی کتاب که توسط انتشارات های جیره دار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده اند. البته از ترجمه ها هم نباید گذشت؛ اُرگانوئیدها اولین قدمهایشان را برای ورود و به رسمیت شناخته شدن در فضای آکادمیک به کمک ترجمه انجام داده اند؛ انبوهی ترجمه که وظیفه اصلی آن را هم دانشجویان بی نوایی کشیدند که به امیدهایی متفاوت این رنج را بر خود هموار کردند؛ پول موسسات آماده، قرار دادها بسته، رنج ترجمه بر عهده کس دیگر، و در انتها نام پر آوزاه استاد بر روی جلد. این بوده رسم اُرگانوئیدها.

  • ۱۳۹۷/۰۵/۰۷ ۰۷:۴۹

    اخیرا متنی با نام بنده منتشر شده که در آن درد دل یکی از هموطنان درباره سخنان رهبری با هیئت دولت که در آن به ماجرای موفقیت ایران در جام جهانی فوتبال اشاره شده آمده است. نمی‌دانم انگیزه نویسنده آن سطور چه بوده است، اما ای کاش آزادی قلم در کشور ما به گونه‌ای بود که هیچ شهروندی مجبور نمی‌شد برای بیان نظرات خویش از عنوان و اسامی دیگران استفاده کند. به هر حال، آنها که نوشته‌های گاه و بی‌گاه من را می‌خوانند می‌دانند که ادبیات به‌کار گرفته شده در متن مذکور فرسنگ‌ها از قلم من فاصله دارد

  • ۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۱۶:۵۷
    بهروز بنیادی نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی:

    منظور از ثبات مدیریت این نیست که مدیری لایق سال‌های سال در رأس یک مجموعه‌ای باشد و هیچ‌وقت هم فرصت اداره آن بخش را به دیگری ندهد. مدیر اگر لایق و کار بلد باشد در زمان مدیریت خود روی به کادر سازی می‌آورد که در آینده افرادی برای اداره آن مجموعه تربیت‌شده باشند. اعتقاددارم اگر افراد شایسته در پست‌های مختلف کشور حضورداشته باشند می‌توانند سیستم مدیریتی را متحول کنند و شرایطی را ایجاد کنند که همه مدیران،ادامه‌دهنده راه و تصمیمات مدیران گذشته خود باشند.

جستجوی پیشرفته