کد خبر: 112145
A

قدردانی وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران

بیسرا تورکوویچ وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگووین در دیدار با فرستاده وزیر امور خارجه ایران از اهتمام جمهوری اسلامی ایران نسبت به مسائل این کشور قدردانی کرد.

قدردانی وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ فرستاده وزیر امور خارجه ایران به منظور شرکت در مراسم سالگرد کشتار سربرنیتسا امروز با بیسرا تورکوویچ وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین ملاقات کرد. وی دیروز در مراسم سربرنیتسا حاضر شد و پیام وزیر امور خارجه را قرائت کرد.

وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگووین در این ملاقات ضمن تشکر از اهتمام جمهوری اسلامی ایران نسبت به مسائل این کشور و اعزام فرستاده برای سالگرد کشتار سربرنیتسا، این حرکت را در امتداد حمایت‌های همه جانبه کشورمان از بوسنی و هرزگوین در بحران‌های دهه نود میلادی خواند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در ادامه نوشت؛ فرستاده اعزامی پیام دعوت محمدجواد ظریف را به وزیر امور خارجه بوسنی برای سفر به ایران، نشانه‌ای اراده مقامات عالیه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با بوسنی و هرزگوین اشاره کرد.

وی همچنین بر روی دعوت دولت جمهوری اسلامی ایران از مقامات عالیرتبه این کشور برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب تاکید کرد.

در ادامه، دو طرف در مورد تحولات منطقه بالکان و جنوب آسیا به تبادل نظر پرداختند. فرستاده اعزامی بر سیاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حمایت از حاکمیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی بوسنی و هرزگوین و آمادگی کشورمان برای همکاری با همه اقوام در این کشور تاکید کرد.

وزیر بوسنی و هرزگوین ضمن تبریک برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شروع به کار رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران، از پیشرفت‌های حاصله در مذاکرات مربوطه به برجام ابراز خرسندی کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر