کد خبر: 115022
A

جان بولتون: افغانستان می‌تواند دوباره پناهگاه تروریست‌ها شود

جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی.ان.بی.سی» گفت که بازگشت طالبان به قدرت می‌تواند دیگر بار افغانستان را به پناهگاه گروه‌های تروریستی در منطقه تبدیل کند.

جان بولتون: افغانستان می‌تواند دوباره پناهگاه تروریست‌ها شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یورو نیوز نوشت؛ جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی.ان.بی.سی» گفت که بازگشت طالبان به قدرت می‌تواند دیگر بار افغانستان را به پناهگاه گروه‌های تروریستی در منطقه تبدیل کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه آوریل دستور خروج کامل ۳ هزار سرباز آمریکایی از افغانستان را تا ۱۱ سپتامبر صادر کرد.

آقای بولتون امروز پنجشنبه ۱۹ اوت در این گفتگوی تلویزیونی گفت که آمریکا در سال ۲۰۰۱ برای برکناری طالبان و «پناهگاهی که آن‌ها در اختیار القاعده قرار داده بودند» به افغانستان رفت.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یورو نیوز درباره بولتون نوشت؛ او که به نظر بسیاری، سیاستمداری رادیکال در سیاست خارجی آمریکا محسوب می‌شود، گفت: «ما به دلایل راهبردی معتبری در آنجا (افغانستان) ماندیم.»

آقای بولتون در ادامه از راهبرد قدیمی آمریکا برای ممانعت از دستیابی طالبان، القاعده و دیگر «گروه‌های تروریستی تهدیدکننده» به داشتن پناهگاهی امن که امکان برنامه‌ریزی برای حمله به منافع آمریکا و متحدانش را داشته باشند، دفاع کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر