کد خبر: 114820
A

نماینده مجلس: به عنوان یک پزشک به ورود «کرونا» از مرزها اعتقادی ندارم

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: تنها راه‌حل کنترل کرونا، واکسیناسیون فوری و سریع و در ظرف دو هفته است که باید بدون در نظر گرفتن سن و در فاصله زمانی کوتاه و حداکثری صورت گیرد.

نماینده مجلس: به عنوان یک پزشک به ورود «کرونا» از مرزها اعتقادی ندارم

به گزارش دیده بان ایران؛ ملک فاضلی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره شیوع گسترده کرونا در کشور و انتقاد از نحوه مدیریت مبارزه با آن اظهار داشت: آقای سعید نمکی وزیر بهداشت اخیرا بازدیدی از استان سیستان و بلوچستان به منظور بررسی عقب‌ماندگی‌های تاریخی در توسعه زیرساخت‌های بهداشتی این استان داشته و این موضوع را پذیرفتند که تخت‌های بیمارستانی،‌ تجهیزات بیمارستانی،‌ نیروی انسانی،‌ خانه‌های بهداشت و سیستم بهداشتی این استان از میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی افزود: بیماری کووید ـ 19 در استان‌ها و شهرستان‌هایی که زیرساخت‌های بهداشتی، اقتصادی و سوء تغذیه دارند بیشتر است و همین موضوع موجب تنزل تاب‌آوری جامعه شده است و به همین دلیل عوارض و مرگ و میر در این استان‌ها بیشتر است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس درباره انتقال کرونا از طریق مرزها اظهار داشت: من به عنوان یک پزشک و کارشناس بهداشت معتقد به ورود بیماری کووید ـ 19 از مرزها نیستم لذا باید افزایش تعداد جانباختگان و مبتلایان به کرونا را در ضعف و مشکلات دیگر مشاهده کنیم در حالی که مسدود کردن مرزها و قرنطینه نتوانسته منجر به تضعیف این بیماری شود. 

وی گفت: تنها راه‌حل کنترل کرونا، واکسیناسیون فوری و سریع در کل کشور و در ظرف دو هفته است ضمن اینکه واکسیناسیون کل جمعیت استان‌های پرخطر هم در کنترل این بیماری بسیار تأثیرگذار است و بر همین اساس توصیه می‌کنم که واکسیناسیون گسترده بدون در نظر گرفتن سن و در فاصله زمانی کوتاه و حداکثری می‌تواند فواید مؤثرتری را داشته باشد. 

نماینده سراوان در مجلس گفت: 60 درصد نان شبانه مردم سراوان از تلاش‌های روزانه آنها در مرزها به دست می‌آید و نبایستی اقتصاد خانوارها و معیشت آنها را با تعطیل کردن مرزها از بین برد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر