کد خبر: 115626
A

سیدمحمد حسینی: رئیسی مرد میدان است و می خواهد «تحول» ایجاد کند

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس تصریح کرد: رئیسی در همه حوزه ها به دنبال این بوده که باید تحول ایجاد کنیم و ایجاد تحول برای حل مشکلات یک روحیه انقلابی را می‌طلبد و اگر حالت انفعالی داشته باشیم روز به روز مشکلات بیشتر خواهد شد.

سیدمحمد حسینی: رئیسی مرد میدان است و می خواهد «تحول» ایجاد کند

به گزارش دیده بان ایران؛  سید محمد حسینی معاون رئیس جمهور در امور مجلس در برنامه «پرونده ویژه» ضمن تبریک هفته دولت و با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: در ابتدا باید به عنوان عضوی از دولت از مقام معظم رهبری تشکر کنم که در اولین فرصت این وقت را گذاشتند و این نشان دهنده این است که باید کارها سرعت داشته باشد و این هم می طلبد که مسئولان با سرعت و دقت کارهایشان را انجام دهند.

وی با اشاره به وضعیت کشور در حوزه های مختلف تاکید کرد: اینکه کشور وضعیتی که امروز می بینیم را دارد به دلیل این است که یک کم کاری صورت گرفته و امروز هم با یک روال عادی و با روزمرگی نمی‌شود مشکلاتی که ایجاد شده را حل کرد و به یک عزم و اراده جدی و یک تحول اساسی برای حل مشکلات نیاز است.

حسینی تصریح کرد: آقای رئیسی در همه حوزه ها به دنبال این بوده که باید تحول ایجاد کنیم و ایجاد تحول برای حل مشکلات یک روحیه انقلابی را می‌طلبد و اگر حالت انفعالی داشته باشیم روز به روز مشکلات بیشتر خواهد شد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به مطالبات رهبر انقلاب از دولت سیزدهم  یادآور شد: متاسفانه در دولت برخی مسئولان یا توان انجام کار نداشتند و یا اینکه انگیزه‌ای وجود نداشته است و تحرک، پویایی، نشاط، شادابی و سرزندگی در دولت وجود نداشت.

وی ادامه داد: وقتی رئیس جمهور حاضر نیست به مجلس برود و بودجه را تقدیم نمایندگان کند یا حتی برای دفاع از وزیر پیشنهادی خود به مجلس نمی‌رود، این رویه در دیگر کارگزاران نظام هم تسری پیدا می‌کند.

حسینی ادامه داد: به اعتقاد ما آقای رئیسی مرد میدان است، وزرا هم آماده هستند لذا باید کارهای اساسی انجام شود. شما وضعیت معیشت مردم را می‌بینید و مشکلاتی که وجود دارد، وضعیت ما در حوزه های مختلف بیانگر این است که باید یک کار اساسی انجام شود، البته منظور این نیست که قانون را زیر پا بگذاریم.

وی اظهار داشت: برخی فکر می‌کنند انقلابی بودن به معنای این است که چارچوب را کنار بزنیم اما باید چارچوب و ضوابط وجود داشته باشد و کار حساب شده و کارشناسی شده باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: نیاز است از نظرات همه صاحب نظران استفاده کنیم. ما از هر کسی که حرف حسابی داشته باشد کمک می گیریم و  یک معنای مردمی شدن عدالت هم همین است.

حسینی با اشاره به انتظارات مردم از دولت جدید گفت: امروز مطالبات انباشته شده بسیاری وجود دارد که یا یک روند معمولی و عادی نمی شود آنها را جلو برد. خوشبختانه در حوزه های مختلف برنامه های تحولی نوشته شده و الان باید کسانی باشند که انگیزه داشته باشند و آنها را اجرا کنند.

وی عدم توجه به برنامه ها و اسناد بالادستی را از دلایلی دانست که موجب شده کارها زمین بماند و گفت: برای نمونه اگر به سیاست های اقتصاد مقاومتی عمل شده بود امروز شاهد بسیاری از مشکلات اقتصادی نبودیم.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس تاکید کرد: کارهای موقتی و مُسکن به تنهایی جواب نمی دهد، شاید یک زمان نیاز باشد به صورت لحظه ای و آنی اقدامی صورت گیرد اما ما می خواهیم در کنار این کار جدی و تحول اساسی و مبنایی انجام شود.

حسینی اظهار داشت: ما نباید نگاهمان به خارج باشد و فقط منتظر رفع تحریم‌ها باشیم، ما هشت سال این راه را امتحان کردیم و دوباره آزمودن آن خطاست. باید به دنبال آن باشیم که نیازهایی که داریم را خودمان تامین کنیم و تمرکزمان را روی توانمندی های داخلی بگذاریم.

وی افزود: باید «ما می توانیم» را باور داشته باشیم، باید از خود تحقیری دست برداریم و خودمان را تحقیر نکنیم. باید ارتباط دانشگاه و جامعه و صنعت برقرار شود و صنایع و وزارتخانه ها باید نیازهای خود را به اندیشمندان، صاحب نظران و دانشگاه‌ها بسپارند، قطعا آنها می‌توانند گره‌ها را باز کنند.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش گفت: افتخار نظام ما این است که نظامی ظلم ستیز بوده و حکومت ظالم گذشته را کنار زده تا عدالت را برقرار کند اما اگر ما بخواهیم عدالت را برقرار کنیم باید زمینه‌های فساد را از بین ببریم.

وی افزود: همانطور که رهبر انقلاب هم بیان کردند منشا مبارزه با فساد در دولت است. به طور مثال بحثی مانند ارز ۴۲۰۰ تومانی می تواند یک فساد گسترده را ایجاد کند و پرونده‌های زیادی در قوه قضایی تشکیل دهد ولی اگر جلوی آن گرفته شود خیلی از مشکلات کم خواهد شد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: یکی از معیارهای که برای انتخاب مدیران در این دولت وجود داشت بحث فسادستیزی بود و در ده بندی که ما به عنوان عهدنامه دولت مردمی امضا کردیم هم به این مسئله اشاره شده است.

وی درباره سوالی پیرامون حضور مسئولان در میان مردم گفت: این که مسئولان بخواهند بنشینند پشت میز خود و فقط گزارش‌ها را بخوانند و تصمیم‌گیری کنند فایده ندارد باید از نزدیک مشکلات مردم را لمس کرد، همین حضور میان مردم مایه تسکین آلام و دردها و حل مشکلات مردم می شود. مردم هم همین که ببینند مسئولان پیگیر حل مشکلات هستند برایشان ارزش دارد.

حسینی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در رابطه با بحث اشرافیگری هم اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب همواره توصیه هایی در رابطه با عدم اشرافی‌گری مسئولان داشته اند اما متاسفانه برخی از مسئولان به آن عمل نمی کردند. وقتی یک مدیر ارشد دنبال اشرافی‌گری باشد معمولاً مدیرانی که در زیر مجموعه آن هم قرار دارند یاد می گیرند اگر کسی خودش پاک نباشد و سلامت اقتصادی نداشته باشد نمی‌تواند با فساد مبارزه کند.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس درباره ضربه ای که به اعتماد عمومی در طی سالهای اخیر خورده هم گفت: متاسفانه وعده ها و شعارهایی در دولت گذشته داده شد که عملیاتی و اجرایی نشد و حتی گاهی برخی مسئولان سوگند خوردند که اقداماتی را انجام می دهند اما بیشتر استفاده ابزاری شد و مردم نه تنها دیدند گشایشی رخ نداده بلکه روز به روز هم وضعیت بدتر شد برای همین مهمترین سرمایه اجتماعی کشور آسیب دید که این باید احیا شود.

وی تاکید کرد: مردم باور کنند دولتی که روی کار آمده به دنبال حل مشکلات است مقام معظم رهبری هم از مسئولان دولت خواستند برای وعده‌هایی که می‌دهند روزشمار داشته باشند و فرمودند اگر جایی وعده شما عملیاتی نشد به مردم توضیح دهید و از آنها عذرخواهی کنید.

حسینی در پایان گفت: همین که شرایط کشور سخت است کار دولت هم سخت است اما همه باید تلاش کنیم و اعتماد مردم را بازسازی کنیم./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر