کد خبر: 116562
A

آقاتهرانی: برخی برای دستیابی به منافع میلیاردی خود به «طرح صیانت» ورود نمی کنند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم گفت: حتی پیش از انتخابات ریاست جمهوری این بحث زنده ترین بحث بود. این مساله باعث می شود که عده ای بیدار شوند و قضاوت درست خواهند کرد. البته به شکل طبیعی برخی برای دستیابی به منافع میلیاردی خود به این کار ورود نمی کنند. البته این نقد وارد است که جنبه های رسانه ای مجلس قوی نیست.

آقاتهرانی: برخی برای دستیابی به منافع میلیاردی خود به «طرح صیانت» ورود نمی کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ نشست تبیینی و خبری «طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی» عصر روز شنبه با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و فعالان این طرح و کارشناسان عرصه رسانه و فضای مجازی و خبرنگاران به صورت حضوری محدود و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در این نشست گفت: بعضی می گویند که صیانت نکنید، ولی این کار وظیفه ما است و انجام می دهیم. برخی به ما می گویند که فیلتر نکنید، ولی این حرف را چه کسی می زند؟ کسانی می زنند که اصلا این پیش نویس را مطالعه نکرده اند که اصلا ربطی به این بحث ندارد.

برخی هم هنوز می خواهند که این طرح متوقف شود که به بحث بیاید، ولی نمایندگان قانع نشدند که این طرح متوقف شود. در حال حاضر کمیسیون های مختلف تعداد افرادی که قرار است مشخص شود را انتخاب کرده و همه طرح ها شنیده می شود تا بهترین تصمیم گرفته شود.

البته  منافع برخی از افراد مجاب نمی کند تا در این فضا ورود کنند. در این زمینه ورودهای دم دستی و ساده ای را از کسانی می بینیم که سردمداران این بحث هستند.

اگر مواد کار درست نباشد نتیجه درست نمی شود. در علم منطق بیان می شود که نتیجه همیشه تابع اخس مقدمات است. بسیاری از افرادی که در این زمینه باید ورود می کردند گویا قسم خورده اند که به وسط نیایند. ۳۰ سال است از ورود فضای مجازی به کشور می گذرد ولی فعالیتی نکردند. این مساله از حسن تدبیر مجلس بود که وقتی کار را شروع کردیم دنیا علیه ما قیام کرد که این هم خوب است. این مساله باعث شد که این بحث از مردگی نجات یابد.

 

برخی برای دستیابی به منافع میلیاردی خود به این کار ورود نمی کنند

حتی پیش از انتخابات ریاست جمهوری این بحث زنده ترین بحث بود. این مساله باعث می شود که عده ای بیدار شوند و قضاوت درست خواهند کرد. البته به شکل طبیعی برخی برای دستیابی به منافع میلیاردی خود به این کار ورود نمی کنند. البته این نقد وارد است که جنبه های رسانه ای مجلس قوی نیست. تازه خود صداوسیما اگر توجه شان به این قضیه مبذول شود، مدتی طول می کشد که کار دنبال شود. بسیاری از نهادها نیز با تاخیر وارد کار شدند. کسانی که کار را خراب می کنند مسئول کار خودشان هستند، ولی در جمع، کار را آغاز می کنیم و کار هم به نتیجه می رسد.

باید بدانیم که این فضا در اختیار دشمن است و اگر دشمن اراده کند به راحتی فضای مجازی و صفحات ما را می بندند. این عرصه باید مدیریت شود و با کار و قانون جدید دنبال شود.

شفافیت در صحن مجلس رأی می آورد

شفافیت امر بسیار خوبی است. از مجلس قبل توقع نبود که قانون شفافیت رای بیاورد، ولی این مساله شفاف نبود و به همین دلیل برگشت تا شفاف تر شود. ولی رای نماینده باید مشخص باشد. البته قرار نیست هر امری که الزامات امنیتی دارد منتشر شود، ولی باید کار به خوبی دنبال شود.

این بحث در کمیسیون مطرح شده است و در صحن هم وارد می شود و بحث شفافیت به نظرم در صحن هم وارد می شود و رای هم می آورد.

ممکن است که برخی بگویند که بچه های ما نمی توانند. ولی امروز با بچه هایی سروکار داریم که می گویند که ما عین همین اینستاگرام را با امکانات بیشتر می سازیم.

وقتی نرم افراز «ویز» آمد بسیاری از مردم از آن استقبال کردند. در ادامه عنوان کردند که این نرم افزار اسرائیلی است، ولی بچه های ما وارد کار شدند و امروز همه مردم از نرم افزار «نشان» و«بلد» استفاده می کنند.

 

گدایی از غرب  ما رابه جایی نمی رساند

بچه های ما توان این کار را دارند و باید به این مساله باور داشته باشیم. غرب گدایی ما رابه جایی نمی رساند. برجام را آنها مدیریت کردند و ۸ سال ما را به بازی گرفتند و همه چیز را مدیریت کردند.

چند بار فازهای طرح ملی اطلاعات افتتاح می شود، ولی هنوز هیچ خبری نیست. چه کسی باید جلوی این مساله را بگیرد؟ ما فکر می کنیم که هنوز هم از اینترنت استفاده درست نمی کنیم.

مشکلات ما بیشتر به دلیل بروکراسی و مدیریت است وقتی در این کشور ۳ سال طول می کشد که کارهای اداری یک ساختمان انجام شود، طبعا همه کارها با تاخیر انجام می شود. درحالی که این مجوز را به راحتی و با در نظر گرفتن همه شروط ساخت یک ساختمان و نظارت دقیق انجام داد.

مجلس نیز در این طرح بسم الله را گفته است و قطعا در آینده کارهای بزرگی انجام می شود. کمیسیون فرهنگی مجلس آمادگی دارد که با ملاحظه ضعف ها و قوت های طرح و دریافت نظرات و کارشناسی ها کار را به خوبی پیش ببرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر