کد خبر: 117536
A

واعظ آشتیانی: برخی طیف‌های اصولگرا این روزها نسبت به هم مواضعی می‌گیرند که خوب نیست

فعال سیاسی اصولگرا: «این روزها شاهدیم که برخی طیف‌های اصولگرا نسبت به هم مواضعی می‌گیرند که خوب نیست. انتقاد از هم و موضع‌گیری اگر در جهت احیا و بهبود باشد خوب است اما اگر به خاطر این باشد که مثلا برخی موقعیتی پیدا نکرده‌اند حتما آسیب‌زا خواهد بود»

واعظ آشتیانی: برخی طیف‌های اصولگرا این روزها نسبت به هم مواضعی می‌گیرند که خوب نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ تا دو سال آینده که وقت انتخابات مجلس برسد، هیچ عرصه‌ای برای رقابت اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به عنوان دو جریان اصلی کشور وجود ندارد. ضمن اینکه اصلاح‌طلبان اساسا در موقعیت رقابت قرار نداشته و در منزوی‌ترین حالت خود قرار گرفته‌اند. حال باید دید که اصولگرایان در چنین شرایطی باید چه کار کنند. آیا هنوز هم نیاز دارند که خود را یک کل منسجم تعریف کرده و برای حفظ وحدت بکوشند؟ یا اینکه نیازی به این کار نداشته و می‌توانند به رقابت‌های درون جریان فرصت بروز بدهند؟ این رقابت‌ها آسیب‌زا و موجب انشقاق است یا می‌تواند یک شکل تازه‌ای از ساماندهی جریان‌های سیاسی را پدید آورد؟

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا معتقد است که حفظ وحدت همچنان ضروری است و دعواهای درون جریانی می‌تواند مشکل ساز باشد. او در گفت‌وگوی خود با سایت «فردا» گفت: «اصولگراها نباید فکر کنند که بازی تمام شده است. آنها باید همیشه محور وحدت و چارچوبی که نشان دهنده انسجام است را حفظ کنند».

وی افزود: «اینکه فکر کنند رقیبی ندارند بزرگترین آسیب برای جریان اصولگرا است. آنها باید به سمتی حرکت کنند و رفتارهایی داشته باشند که در نتیجه آن، آن بخشی از جامعه که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر حاضر به مشارکت نشد، جذب شوند. در واقع عملکرد این جریان نباید دافعه داشته باشد».

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اهمیت حفظ انسجام درون سازمانی گفت: «این روزها شاهدیم که برخی طیف‌های اصولگرا نسبت به هم مواضعی می‌گیرند که خوب نیست. انتقاد از هم و موضع‌گیری اگر در جهت احیا و بهبود باشد خوب است اما اگر به خاطر این باشد که مثلا برخی موقعیتی پیدا نکرده‌اند حتما آسیب‌زا خواهد بود»

واعظ آشتیانی تاکید کرد: «در شرایط فعلی مساله مهم این است که دولت موفق باشد و جمع انقلابیون بتوانند اثرگذار باشند. عملکرد آنها باید بتواند مردم را راضی کند و نباید به سمتی بروند که همان دولت یازدهم و دوازدهم در ذهن مردم تداعی شود. رفتار این جریان باید برای مردم امیدوار کنند باشد و در جامعه نشاط ایجاد کند».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر