کد خبر: 100818
A

ایرج حریرچی: نگران جهش ویروس در داخل کشور هستیم

معاون کل وزیر بهداشت گفت: متاسفانه در شهر تهران رعایت مقررات از ۸۲ درصد به ۳۹ درصد رسیده است و این به معنی خطر بازگشت دوباره بیماری است.

ایرج حریرچی: نگران جهش ویروس در داخل کشور هستیم

به گزارش دیده بان ایران؛ ایرج حریرچی در برنامه تیتر امشب ۴ شنبه شب شبکه خبر افزود: اگر دست به دست هم بدهیم و مقررات را رعایت کنیم می‌توانیم کرونا را شکست دهیم، در غیر این، کرونا همه ما را شکست خواهد داد.

وی گفت: نگرانی ما یکی از کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است و یکی هم جهش ویروس در داخل کشور,، چون ویروس ۱۱ ماه در کشور ماست و در این مدت جهشی نداشته است، علم ویروس شناسی احتمال می‌دهد که ویروس در داخل کشور جهش پیدا کند که در این شرایط براساس شواهد سرعت سرایت آن و بیماری زایی اش بیشتر خواهد شد.

معاون کل وزیر بهداشت افزود: نگرانی دیگر ما درباره ورود ویروس جهش یافته به کشور است که تمهیداتی برای جلوگیری از این اتفاق اندیشیده شده و تصمیمات سختگیرانه‌ای برای ورود افراد به کشور در نظر گرفته شده است و از همه مسافران تست پی سی آر می‌گیریم که اگر منفی هم باشد باید ۱۴ روز را هم در قرنطینه بمانند.

وی با اشاره به تبعیض در توزیع واکسن در جهان و توخالی بودن شعارهای کشورهای غربی گفت: جمهوری اسلامی هوشمندانه تصمیم گرفت که خودش واکسن تولید کند و ما به لحاظ تولید بر اساس پلتفورم‌ها و روش‌های مختلف، فناوری لازم را داریم و حتی اگر ویروس جهش کند در فاصله کوتاهی امکان تولید واکسن مناسب برای آن خواهیم داشت.

معاون کل وزیر بهداشت افزود: عامل اصلی مقابله با کرونا که همه جهان به آن امید بسته است، موضوع ایمنی مردم از طریق واکسیناسیون است و ما قدم‌های خیلی خوبی برای ساخت واکسن برداشته ایم.

وی گفت: دو اقدام دیگر یکی اجرای محدودیت‌ها و کنترل‌های هوشمند و بیماریابی و قرنطینه آن‌هاست که هدف اصلی طرح بسیار خوب شهید سلیمانی است.

معاون کل وزیر بهداشت ضمن توصیه مردم به رعایت مقررات و خودداری از تجمع و تردد غیرضروری و اجتناب از حضور در مکان‌های بدون تهویه مناسب افزود: اگر یکی دو ماهی که از زمستان مانده است را بتوانیم به سلامت بگذرانیم و روند کاهش بیماری ادامه داشته باشد، مردم ایام عید را می‌توانند آزادتر و آسوده‌تر بگذرانند در غیر این به ناچار باز مجبور به اعمال محدودیت‌ها خواهیم شد.

آقای حریرچی از مردم خواست خریدهای عیدشان را مدیریت شده و اینترنتی انجام دهند.

وی گفت: با هدف شناسایی بیماران بیشتر و قرنطینه آن‌ها و قطع زنجیره بیماری، ما تست گیری را بیشتر خواهیم کرد و در تست جهش خیلی زیادی خواهیم داشت و در مراکز تجمع و محل‌های شلوغ مثل بازارها و مترو تست رایگان خواهیم گرفت،

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر