کد خبر: 103200
A

رئیس دیوان عالی کشور: شخصیت‌ افراد هنگام «بازجویی» نباید تخریب شود

رئیس دیوان عالی کشور اهمیت دادن به وقت مردم، پرهیز از تخریب شخصیت‌ افراد در هنگام بازجویی و تکریم ارباب رجوع را از مواردی عنوان کرد که قضات برای ایجاد انگیزه در جامعه و گسترش عدالت اجتماعی باید مورد توجه قرار دهند.

رئیس دیوان عالی کشور: شخصیت‌ افراد هنگام «بازجویی» نباید تخریب شود

به گزارش دیده بان ایران؛  سید احمد مرتضوی مقدم در جریان سفر به استان مرکزی در نشست با قضات عالی رتبه این استان با اشاره به افزایش امیدواری مردم به آینده نظام و حفظ و صیانت از آن با گسترش عدالت اجتماعی گفت: گسترش عدالت در لایه‌های مختلف جامعه ضامن حفظ نظام است و دستگاه قضایی در خط مقدم تحقق این مهم است.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط کارکنان عالی رتبه دستگاه قضایی با مردم و شنیدن سخن آنها نقش موثری در افزایش رضایتمندی دارد، تصریح کرد: قضات و کارکنان دستگاه قضایی باید برای ایجاد رضایتمندی عمومی در جامعه در صدور آراء، دستورات و قرارها، عدالت را سرلوحه امور خود قرار دهند. 

 مرتضوی مقدم، پرهیز از واگذاری امور به یکدیگر، اهمیت دادن به وقت مردم، پرهیز از تخریب شخصیت‌ افراد هنگام بازجویی و تکریم ارباب رجوع را از دیگر مواردی عنوان کرد که قضات برای ایجاد انگیزه در جامعه و گسترش عدالت اجتماعی باید مورد توجه قرار دهند. 

رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: تسریع در امور و رسیدگی به پرونده‌ها نقش مهمی در سلامت دستگاه قضایی دارد و راه را برای واسطه گری و بروز هرگونه فساد می‌بندد.

وی ادامه داد: خداوند متعال به شما قضات و کارکنان دستگاه قضایی علاوه بر نعمت سلامتی، قدرت اعطا کرده و در صورتی که این قدرت در راستای جلب رضایت خداوند باشد عبادت است و اگر خدای ناکرده در جهت فرصت‌طلبی و جاه طلبی بکار گرفته شود معصیت است و عواقب جبران ناپذیری در پی دارد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر