کد خبر: 103525
A

رئیس سازمان بازرسی: مطالبات رهبر انقلاب درباره گرانی بازار در دستور کارویژه سازمان بازرسی قرار گرفت

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در آیین معارفه معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان، پیگیری بیانات و مطالبات اخیر رهبری در مراسم روز درختکاری درباره گرانی بازار را مأموریت و اولویت کاری معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی عنوان کرد و از معاون جدید این حوزه و بازرسی‌های امور «صمت» و «جهاد کشاورزی» خواست که این موضوع را با جدیت دنبال کند.

رئیس سازمان بازرسی: مطالبات رهبر انقلاب درباره گرانی بازار در دستور کارویژه سازمان بازرسی قرار گرفت

به گزارش دیده بان ایران؛ حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در آیین تکریم و معارفه معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی که روز گذشته با حضور شکرالله بهرامی رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد، گفت: امروز مسئولیت سازمان بازرسی کل کشور به‌ویژه در وضعیت ویژه اقتصادی کشور و همچنین امید و مطالبه‌ای که مردم از قوه‌قضاییه و سازمان بازرسی دارند، قطعاً سنگین‌تر از گذشته است و همه همت و تلاشمان را باید برای انجام این مسئولیت و خدمت بیشتر به مردم عزیزمان به کار بگیریم.

 

رییس سازمان بازرسی کل کشور به جایگاه سازمان بازرسی کل کشور در اصل ۱۷۴ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: اینکه قانون اساسی در اصلی مستقل به سازمان بازرسی پرداخته نشان از اهمیت این نهاد دارد. همچنین یکی از ۷ مأموریت قوه‌قضاییه بحث نظارت بر حسن جریان امور است و دستگاه قضایی دو مأموریت اصلی دارد که یکی قضاوت و دیگری نظارت است.

عضو شورای عالی قوه‌قضاییه با اشاره به مشکلات امروز کشور به‌ویژه مشکلات اقتصادی و معیشتی گفت: اگرچه ما ادعا نمی‌کنیم که می‌توانیم به همه مسائل کشور بپردازیم و اینکه حتماً بخش‌هایی که به آن پرداخته‌ایم به نتیجه مطلوب خواهد رسید، اما با نیرو و توانی که داریم می‌توانیم به بخشی از مسائل بپردازیم و آسیب‌های آن را شناسایی کرده و راهکارهایی که وجود دارد چه مربوط به اصلاح ساختارها و قوانین و چه حسن جریان امور را ارائه کنیم.

 

عضو شورای‌عالی قوه‌قضاییه با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مراسم روز درختکاری درباره گرانی‌ها گفت: امروز در حوزه بازار و تولید و توزیع اقلام اساسی با یک نابسامانی مواجه هستیم. بیانات دردمندانه اخیر مقام معظم رهبری درباره وضعیت گرانی و فشاری که به اقشار مختلف جامعه می‌آید، مسئولیت سازمان بازرسی کل کشور را سنگین‌تر می‌کند. اگر این مسائل قابل حل نبود، قطعاً مقام معظم رهبری آن را مطالبه نمی‌کردند. بنابراین حتماً می‌شود با همین امکانات موجود و در حال تحریم و مشکلاتی که دولت در حوزه مالی و اقتصادی دارد، اقدامات مؤثری انجام داد.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان‌همچنین با اشاره به گرانی در بازار گفت: الان قیمت برخی اجناس هر چند روز یکبار افزایش می‌یابد. درست است یکسری از مشکلات دست ما نیست. ولی ما باید به همه مشکلات پرداخته و هشدارهای لازم را مطرح کنیم. باید به ریشه مشکلات و علل اصلی وقوع زخم‌های کهنه‌ای که بر پیکر اقتصاد کشور در حوزه نظام بانکی، پولی، مالیاتی، توزیع و تولید مواجه هستیم بپردازیم که یکی از راهکارها مسئله محوری و دیدن همه جهات یک مسئله و پیگیری آن است.

 

رییس سازمان بازرسی کل کشور در تشریح رویکردهای سازمان گفت: قطعاً حمایت از تولید و سرمایه گذاری یکی از رویکردهایی است که باید با جدیت در سازمان بازرسی دنبال شود. باید آسیب‌های تولید شناسایی و راهکارهای آن ارائه شود. همچنین یکی از مطالبات رییس قوه‌قضاییه از سازمان واکنش سریع به موضوعاتی است که در رسانه‌ها و افکار عمومی مطرح می‌شود. انتظار مردم و رییس قوه‌قضاییه این است که سازمان بازرسی به‌صورت واکنش سریع وارد موضوع شده و بعد از بررسی نتیجه آن را به جامعه اعلام کنیم.

 

وی با اشاره به الزامات ایفای وظیفه سازمان گفت: یکی از الزامات انجام مأموریت‌های سازمان، تلاش جهادی و انقلابی است. الزام دیگر هم‌افزایی با سایر دستگاه‌های نظارتی است که الحمدالله مجمع تشخیص مصلحت نظام، قانون شورای دستگاه‌های نظارتی را تصویب کرد و انشاء الله شیوه‌نامه اجرایی آن‌هم به تصویب برسد. باید ظرفیت حراست‌ها، حفاظت اطلاعات‌ها، بخش‌های نظارتی درون دستگاهی فعال تر شود.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان در پایان ضمن تقدیر از نادر شکربیگی، غلامعباس ترکی را به‌عنوان معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی معرفی کرد.

 

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شکرالله بهرامی رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح بابیان اینکه خداوند در سوره ملک خود را به‌عنوان احسن الخالقین معرفی کرده است، اظهار داشت: خدایی که احسن الخالقین است از ما احسن الاعمال یعنی انجام‌وظیفه را مطالبه کرده است. اگر هرکدام از ما در این نظام، یعنی نظام عالم وظیفه خودمان را خوب انجام بدهیم، امانت‌دار خوبی هستیم. بنابراین اولین و مهم‌ترین مسئولیت ما صیانت از امانت الهی است.

 

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح تأکید کرد: احسن العمل یعنی انجام‌وظیفه و اولین و مهم‌ترین وظیفه ما حفظ امانت است. یکی از امانت‌های مهم الهی وظیفه‌ای است که رهبری معظم انقلاب روی دوش همه ما گذاشته و فرمود امر تولید را پاس نگهدارید.

 

حجت‌الاسلام بهرامی در پایان با تقدیر از تلاش‌های غلامعباس ترکی در سازمان قضایی نیروهای مسلح، وی را نیروی پرتلاش، خدوم، مومن و متخصص خواند که منشاء خدمات زیادی در این سازمان شده است.

 

در بخشی از این نشست نادر شکربیگی معاون سابق نظارت و بازرسی امور تولیدی ضمن اشاره به گستردگی کار این معاونت، بخشی از تجربه ۵ ساله مسئولیت خود در سازمان بازرسی کل کشور را تشریح کرد.

 

همچنین غلامعباس ترکی معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور، برنامه خود برای اداره این معاونت را بیان کرد. دکتر ترکی پیش از این ۵ سال دادستان نظامی تهران بوده است.

 

گفتنی است معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی شامل چهار بازرسی امور یعنی «بازرسی امور کشاورزی و محیط‌زیست»، «بازرسی امور صنعت، معدن و تجارت»، «بازرسی امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «بازرسی امور راه و شهرسازی» است.

منبع: میزان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر