کد خبر: 104288
A

افزایش ۷۰ درصدی سفرهای نوروزی به برخی شهرها با وجود درخواست ممنوعیت سفر

در حالی که پیش از این مقام‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هشدار درباره شیوع گسترده کرونا، بارها خواستار ممنوعیت سفر در ایام نوروز شده بودند، آمارهای پلیس و وزارت راه از افزایش ۷۰ درصدی سفر به برخی از مناطق گردشگری حکایت دارد.

افزایش ۷۰ درصدی سفرهای نوروزی به برخی شهرها با وجود درخواست ممنوعیت سفر

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ علیرضا قدمی، رییس پلیس راه مازندران گفته است که تردد خودرو در محورهای منتهی به این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز گفته است مجموع سفرهای جاده‌ای به این استان طی تعطیلات نوروزی، ۷۲ درصد در مقایسه با سال قبل افزایش یافته است.

ماموران پلیس در این استان در حال حاضر صرفا از ورود خودروها با پلاک استان‌های خوزستان و کهکیلویه و بویراحمد که طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا دارای شرایط قرمز کرونایی هستند، جلوگیری می‌کنند.

راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز اعلام کرده است که از چند روز گذشته ترافیک ورودی به استان صد در صد افزایش یافته است.

در استان تهران نیز علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران گفته است به علت افزایش تردد در شهرهای دماوند و فیروزکوه، این دو شهر «در زمره شهر‌های نارنجی قرار گرفتند».

او از مردم خواسته است که سفرهای خود «به مقصد شهر‌هایی که در شرف تغییر رنگ هستند» را لغو کنند.

 

مسئولان وزارت بهداشت در روزهای گذشته با اعلام چهار رنگ آبی، زرد، نارنجی و قرمز برای توصیف شرایط شیوع کرونا در شهرهای مختلف تلاش کرده‌اند سفرهای نوروزی به شهرهای مختلف را مدیریت کنند ولی با توجه به شیوع سفرها، رنگ‌بندی‌ شهرها در برخی نقاط کشور در کوتاه مدت تغییر کرده و طبق قانون «مسافرانی که از قبل به شهرهای قرمز و نارنجی جدید سفر کرده اند، ظرف مدت ۷۲ ساعت فرصت خواهند داشت، به مبدا خود برگشته در غیر اینصورت جریمه خواهند شد».

بر اساس اطلاعیه روز گذشته وزارت کشور ۵۱ شهر در استان‌های مختلف در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند که نسبت به پنج روز گذشته افزایش ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

در هفته‌های گذشته بسیاری از کارشناسان و مقامات وزارت بهداشت ایران بارها درباره افزایش آمار کرونا به‌ویژه با شیوع گسترده ویروس جهش‌یافته در پی سفرهای نوروزی هشدار داده بودند تا جایی که سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران اواسط اسفند ماه از مردم خواسته بود که تدارک سفر را «در ذهن و خیالشان هم تصور نکنند».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر