کد خبر: 104294
A

سامانه بارشی از پس فردا وارد کشور می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور از سه‌شنبه خبر داد.

سامانه بارشی از پس فردا وارد کشور می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صادق ضیاییان درباره وضعیت آب و هوایی کشور طی روزهای آینده، گفت: یکشنبه در برخی نقاط خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، ارتفاعات زاگرس مرکزی و دوشنبه دوم فروردین ماه در برخی نقاط جنوب شرق، شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

وی افزود: سه شنبه سوم فروردین ماه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در کردستان، کرمانشاه آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و شرق اردبیل بارش باران و در ارتفاعات برف پیش بینی می‌شود. روز چهارشنبه گستره فعالیت سامانه بارشی دامنه های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران و همچنین دامنه های زاگرس در استان‌های همدان، مرکزی، لرستان و شمال ایلام را نیز فرا خواهد گرفت. همچنین در روز چهارشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر وزش باد جنوبی و افزایش موقتی دما در حدود ۸ تا ۱۲ رخ می دهد. البته بعد از ظهر پنجشنبه شمالی شدن جریان‌ها سبب کاهش نسبی دما و بارش در این مناطق می شود.

ضیاییان ادامه داد: در روز پنجشنبه بارش در شمال غرب کاهش می یابد و علاوه بر دامنه های جنوبی البرز در استان‌های همدان، مرکزی، لرستان، شمال شرق خوزستان چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد و در ارتفاعات برف پیش بینی می شود. جمعه علاوه بر این مناطق در استان‌های سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالی نیز بارش رخ می دهد و دریای خزر مواجه پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: قابل ذکر است طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در برخی نقاط غرب، جنوب غرب، جنوب و دامنه های جنوبی البرز و جمعه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود. امروز خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج هستند.

به گفته ضیاییان هوای تهران نیز امروز یکشنبه اول فروردین ماه، ‌ نیمه ابری تا ابری و گاهی همراه با افزایش باد بوده و حداکثر و حداقل دمای هوا به ترتیب ۱۷ و هفت درجه سانتی‌گراد است. فردا، ‌دوشنبه دوم فروردین ماه نیز هوای تهران کمی ابری دراواسط روز همراه با افزایش باد و در اوایل شب همراه با افزایش ابر بوده و بیشینه و کمیینه دمای هوا به ترتیب ۲۱ و ۱۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر