کد خبر: 104781
A

مبتلایان کرونایی که در نوروز به سفر رفتند جریمه می‌شوند؟

همزمان با اعلام افزایش آمار مبتلایان، وزارت بهداشت ایران از قرمز شدن وضعیت تهران، کرج و اصفهان در روزهای آینده خبر داد و ستاد کرونا اعلام کرد مبتلایانی که در نوروز به سفر رفته‌اند، جریمه می‌شوند.

مبتلایان کرونایی که در نوروز به سفر رفتند جریمه می‌شوند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ همزمان با اعلام افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کشور، وزارت بهداشت از قرمز شدن وضعیت تهران، کرج و اصفهان در روزهای آینده خبر داد و ستاد ملی مبارزه با کرونا هم اعلام کرد مبتلایانی که در نوروز به سفر رفته‌اند، جریمه می‌شوند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت ایران در روز شنبه، ۱۴ فروردین‌ماه، وضعیت ۴۷ شهرستان قرمز و ۱۲۶ شهرستان نارنجی اعلام شد. در این گزارش همچنین آمده که به زودی شهرهای بیشتری از جمله تهران، کرج و اصفهان قرمز خواهند شد.

بر اساس تعریف ستاد ملی مبارزه با کرونا در وضعیت قرمز یا «خیلی پرخطر» از هر صدهزار نفر در یک شهرستان، دست‌کم ۱۰ نفر و در وضعیت نارنجی یا «پرخطر» از هر صدهزار نفر در یک شهرستان، دست‌کم شش نفر به دلیل ابتلا به کرونا بستری شده‌اند.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هم روز شنبه با اعلام سفر بیش از ۱۵ هزار نفر با تست کرونای مثبت در نوروز گفت: «این افراد که کد ملی آنها مشخص است به دلیل نقض قرنطینه به ازای هر روز ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.»

آقای رئیسی درباره نحوه شناسایی این بیماران و چند و چون اعمال این جریمه توضیحی نداد.

با وجود هشدارهای کارشناسان و برخی مقامات وزارت بهداشت ایران درباره افزایش آمار کرونا به دنبال سفرهای نوروزی، دولت حسن روحانی محدودیت‌های جدی برای کنترل ترددها به اجرا نگذاشت و مقامات دولت بیشتر به توصیه و هشدار بسنده کردند و پیش از نوروز درباره جریمه‌های احتمالی سخنی نگفتند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر