کد خبر: 105305
A

ماهانه ۵۰۰ پرستار ایرانی به آمریکا و اروپا مهاجرت می‌کنند

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران از مهاجرت ماهانه ۵۰۰ پرستار به کشور‌های آمریکایی و اروپایی خبر داد.

ماهانه ۵۰۰ پرستار ایرانی به آمریکا و اروپا مهاجرت می‌کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ آرمین زارعیان رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران از مهاجرت ماهانه ۵۰۰ پرستار ایرانی به خارج از کشور خبر داد.

زارعیان تصریح کرد: اغلب پرستاران ایرانی به کشور‌های آمریکای شمالی مثل کانادا، و سوئد در اروپا و همچنین برخی از کشور‌های حوزه خلیج فارس مهاجرت می‌کنند.

وی تاکید کرد: پرستارانی که به کشور‌های فوق مهاجرت می‌کنند اغلب پرستار شرکت‌های خصوصی هستند و به دلیل عدم برخورداری از حق و حقوق کافی و منطقی در ازای کاری که انجام می‌دهند تصمیم به مهاجرت می‌گیرند و ایران را ترک می‌کنند.

چه کسانی مخالف استخدام پرستاران هستند؟

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران خاطرنشان کرد: علی رغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرداخت به موقع حق و حقوق آن‌ها و تعیین تکلیف وضعیت استخدامی‌شان برخی از مسئولان در وزارت بهداشت، دولت و مجلس شورای اسلامی علاقه‌ای به اجرایی شدن و تصویب قوانین مورد نیاز ندارند.

زارعیان تاکید کرد: سیر مهاجرت پرستاران به خارج از کشور کماکان ادامه دارد و بر اساس آخرین خبری که در دست دارم درخواست مهاجرت ماهانه ۵۰۰ پرستار به خارج از کشور است که در سازمان نظام پرستاری به ثبت میرسد.

وی اضافه کرد: بخشی از پرستاران هم ابتدا خودشان کار‌های پذیرش گرفتن در دیگر کشور‌ها را پیگیری می‌کنند و آمار این گونه موضوع خیلی مشخص نیست.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران تصریح کرد: رئیس جمهور، وزیر بهداشت و همچنین افرادی، چون الیاس نادران در مجلس شورای اسلامی به صراحت با دستور رهبر معظم انقلاب مخالفت کرده و کاری برای استخدام پرستاران انجام نمی‌دهند.

حقوق پرستاران با کارشان همخوانی ندارد!

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران تصریح کرد: برای جلوگیری از مهاجرت پرستاران، ما پیشنهاد استخدام ۳۰ هزار پرستار به وزارت بهداشت را دادیم، اما مسئولان به دلایل مختلف با این پیشنهاد موافقت نکردند.

زارعیان تاکید کرد: دولت کاری برای استخدام پرستاران انجام نمی‌دهد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور هم هیچ اراده‌ای برای استخدام پرستاران ندارد و مسئولان مربوطه حتی به حرف رهبری هم گوش نمی‌دهند و. در نتیجه موضوع مهاجرت پرستاران قوت می‌گیرد.

وی یادآور شد:رهبر معظم انقلاب در روز پرستار به طور واضح بر استخدام پرستاران و تعیین تکلیف وضعیت خدمت آن‌ها تاکید کردند، اما کسی حتی به حرف رهبری هم توجهی نکردند.

زارعیان اضافه کرد: پرستاران نمی‌آیند حقوق ۵ هزار یورویی دیگر کشور‌ها را رها کنند و با حقوق بخور نمیر فعلی که به آن‌ها پرداخت می‌شود، نمیتوان مانع خروج پرستاران از کشور شد.

منبع: SNN

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر