کد خبر: 105314
A

پلیس: در بهمن ماه سال گذشته ۲۶ نفر در تصادفات به دلیل خاموشی معابر تهران جان باختند/ ۴۰ درصد تصادفات در تهران مربوط به عابران‌پیاده است

رئیس پلیس راهور تهران گفت: سال گذشته حدود ۴۰ درصد از تصادفات مربوط به عابران‌پیاده بود که اقدامات زیادی صورت گرفت تا توانستیم سهم عابران‌پیاده در تصادفات را کاهش دهیم.

پلیس: در بهمن ماه سال گذشته ۲۶ نفر در تصادفات به دلیل خاموشی معابر تهران جان باختند/ ۴۰ درصد تصادفات در تهران مربوط به عابران‌پیاده است

به گزارش دیده بان ایران؛ سردار محمدحسین حمیدی در نشست خبری پیش از ظهر امروز خود که در مقر پلیس راهور برگزار شد، درباره آخرین وضعیت شکایت عنابستانی نماینده مجلس که بهمن ماه سال گذشته بر سر ورود غیرمجاز به خط ویژه با سرباز پلیس راهور درگیر شده بود، گفت: در این مورد بی‌خبرم و من چیزی تاکنون نشنیده‌ام.

وی درباره اینکه آیا بی‌اطلاعی پلیس به معنای عدم پیگیری شکایت آقای عنابستانی است، گفت: من این موضوع را الان شنیدم و همانطور که گفتم چیزی در مورد آن نمی‌دانم و کسی هم چیزی به من نگفته است.

نصب نیوجرسی‌های مفصل‌دار در بزرگراه‌ها بجای گادریل

حمیدی همچنین با بیان اینکه در حوزه اصلاحات هندسی در تهران باید اقدامات زیادی صورت گیرد، گفت: باید به نقطه‌ای برسیم که در تمام معابر، دیگر گادریلی وجود نداشته باشد لذا برای سال ۱۴۰۰ در پی تداوم بخشیدن به نصب نیوجرسی‌های مفصل‌دار در معابر بزرگراهی هستیم.

وی درباره اینکه آیا پلیس برنامه‌ای برای استفاده از پهپاد در معابر داخلی پایتخت دارد یا خیر، گفت: در سطح جاده‌ها برای مدیریت ترافیک و اعمال قانون خودروهای متخلف از پهپاد استفاده شده است، اما پهپاد برای حوزه جاده‌ای بیشتر مدنظر است و در حوزه شهری در این رابطه فعلاً طرحی نداریم زیرا دوربین‌ها و امکانات کنترلی و نظارتی ما به خوبی کار می‌کند.

رییس پلیس راهور پایتخت درباره برخورد با تخلفاتی همچون پوشاندن پلاک توسط وسایل‌نقلیه مخصوصاً موتورسیکلت‌ها نیز گفت: پلیس در این رابطه طرحهای مختلفی دارد البته باید بگویم طرح موتوریار برای تخلفاتی است که توسط راکبان موتورسیکلت صورت می‌گیرد نه جرائمی که توسط آنها انجام می‌شود، حداقل روزی ۴۰ تا ۵۰ مورد برخورد با افرادی داریم صورت می‌گیرد که پلاک وسیله‌نقلیه خود را می‌پوشانند.

وضعیت تردد خودروهای پلاک شهرستانی در تهران

حمیدی درباره اینکه آیا پلاکهای غیربومی که سالهای سال در تهران تردد داشته، با اجرای محدودیتهای کرونایی، مشمول جریمه خواهند شد نیز گفت: تهران نزدیک به چهار میلیون سفر و تردد دارد که از حاشیه شهر و شهرستانهای اطرف تهران به هسته مرکزی استان تهران آمده و به مبدا خود بازمی‌گردنند و عمده ترددهای این وسایل‌نقلیه در تهران صورت می‌گیرد لذا قطعاً در بین این چهار میلیون تردد، پلاک‌های شهرستان نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: به همین منظور محدودیتهای کرونایی در شهر تهران برای عبور و مرور و خروج را در هسته خارج از شهر تهران در نظر گرفتند یعنی گفتند ملاک عبور از تهران، استان تهران باشد. عزیزانی که با پلاک شهرستان در تهران تردد دارند و اگر ساکن تهران هستند طبق قانون باید پلاک‌های خود را تعویض کنند اما اگر تردد در حوزه کاری و استان تهران باشد هیچگونه مشکلی ندارد و فعلا برخوردی با آنها صورت نمی‌گیرد و اعمال قانونی برای آنها انجام نمی‌شود.

به گفته رییس پلیس راهور تهران بزرگ، البته در ورودی‌ها و خروجی‌های استان، ورود پلاک‌های غیربومی و خروج پلاک‌های بومی کنترل می‌شود.

۴۰ درصد از تصادفات مربوط به عابران‌پیاده

حمیدی در بخش دیگری از این نشست خبری با بیان اینکه پلیس راهور تهران بزرگ برای دومین سال پیاپی موفق به کاهش تلفات تصادفات رانندگی در جاده‌ها و معابر شده است، اضافه کرد: سال گذشته حدود ۴۰ درصد از تصادفات مربوط به عابران‌پیاده بود که اقدامات زیادی صورت گرفت تا توانستیم سهم عابران‌پیاده در تصادفات را کاهش دهیم.

رئیس پلیس راهور تهران افزود: حدود ۴۴ درصد از تصادفات تهران در سال گذشته مربوط به موتورسیکلت بود که نسبت به سنوات گذشته هشت درصد افزایش داشت. همچنین تردد موتورسیکلتها در سال گذشته در تهران نیز ۱۵ درصد افزایش داشت.

مرگ ۲۶ نفر در خاموشی‌های بهمن ماه تهران

وی ادامه داد: در بهمن ماه سال گذشته ۲۶ نفر از هموطنان در تصادفات به دلیل خاموشی معابر تهران جان باختند و پس از اینکه روشنایی‌ها افزایش یافت، شاهد کاهش جانباختگان عابران‌پیاده بودیم.

حمیدی خاطرنشان کرد: متاسفانه کارتن‌خوابهایی که در حاشیه معابر تهران تردد دارند، در سال گذشته سهم زیادی را در تصادفات داشتند که تلاشهای زیادی برای جمع‌آوری آنها صورت می‌گیرد اما کافی نیست.

رئیس پلیس راهور پایتخت عنوان کرد: با تداوم شرایط کرونایی در تهران، تردد موتورسیکلت رو به افزایش است که اگر این وضع افزایش پیدا کند شاهد افزایش سوانح مربوط به موتورسیکلتها نیز خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته، سال سختی بود، گفت: همکاران بنده در مواجه با ویروس کرونا دچار آسیب شده و چند نفر را در این رابطه از دست دادیم اما به طور شبانه‌روزی اقدامات خود را انجام دادیم.

وی درباره اجرای طرح موتوریار نیز کفت: حدود ۳۷ هزار موتورسیکلت که به دلیل تخلفات باید به پارکینگ هدایت می‌شدند، با اجرای طرح موتوریار ازسوی راهور تهران بزرگ، به پارکینگ منتقل نشدند و راکبان آنها آموزش دیدند؛ این طرح در سال جاری در ۲۰۰ نقطه از شهر تهران اجرا خواهد شد.

حمیدی تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۵۶۰ تا ۵۷۰ نفر در تهران به دلیل تصادفات جان باختند البته منتظر اعلام آمار نهایی توسط سازمان پزشکی قانونی هستیم هر چند که در این رابطه حائز رتبه نخست از جهت کاهش آمار جان‌باختگان سوانح رانندگی بین شهرهای کشور شدیم.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر