کد خبر: 106033
A

جزییات استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر/ اضافه شدن نهادهای جدید به لیست محل‌های استخدام

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران به ارائه توصیه‌ها، توضیحات و نکاتی در خصوص آزمون استخدامی اختصاصی فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد پرداخت.

جزییات استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر/ اضافه شدن نهادهای جدید به لیست محل‌های استخدام

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمود پاکدل با بیان اینکه آزمون استخدامی اختصاصی فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد در حال حاضر به ۴۷ دستگاه و به میزان ۱۲۱۹۰ شغل محل اختصاص دارد افزود: با تکمیل شغل محل‌های جدید از طرف دستگاه‌های یاد شده تعداد فرصت‌های استخدامی افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

وی افزود: برای شرکت ایثارگران مشمول در این آزمون ضمن ابلاغ بخشنامه به ادارات کل استانی از آنان خواسته شده به هر طریق ممکن اطلاع رسانی لازم به ذینفعان جهت ثبت نام در این آزمون به عمل آید که لازم است در این راستا نکاتی مهم و ضروری مورد توجه دقیق و جدی مشمولین قرار گیرد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص این نکات گفت: تمام مشمولان عزیز باید قبل از ورود به سایت و ثبت نام از وضعیت بیکاری خود در سامانه جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران (سجایا) اطمینان حاصل کنند و در صورتی که وضعیت شغلی آنان به دلیل عدم مراجعه به بنیاد «بیکار» ثبت نشده باشد باید سریعاً نسبت به ثبت و یا تغییر آن اقدام کنند. بدیهی است افرادی که دارای شغل بوده و در سامانه مزبور «شاغل» ثبت شده‌اند اجازه شرکت در این آزمون را نخواهند داشت و در زمان ثبت نام و ثبت ایثارگری به عنوان «فرد غیرمجاز» جهت شرکت در آزمون شناخته خواهند شد.

پاکدل با تأکید بر اهمیت مطالعه کامل دفترچه آزمون توسط داوطلبان به منظور اطلاع از شرایط مربوط به احراز شغل محل‌های انتخابی، بومی بودن و... افزود: هریک از مشمولین مجاز هستند حداکثر ۳ شغل محل را متناسب با شرایط احراز آن شغل محل‌ها به ترتیب اولویت خود انتخاب کنند. بعد از اعلام نتیجه آزمون و اعلام قبولی در یکی از شغل محل‌ها، حتی اگر امتیاز شغل محل‌های بعدی را به دست آورده باشند امکان تغییر و جابجایی در شغل محل‌های دیگر وجود ندارد.

وی افزود: انتخاب شغل محل‌ها باید بر اساس شرایط احراز آن‌ها و مدرک تحصیلی متقاضی باشد و چنانچه به اشتباه این انتخاب صورت پذیرد حق هیچ‌گونه اعتراضی وجود نخواهد داشت. همچنین هریک از متقاضیان برای بهره‌مندی از امتیاز «بومی بودن» باید شرایط احراز خود را با توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون مطابقت و دقیقاً بر اساس توضیحات دفترچه اقدام کنند. بدیهی است چنانچه بر اساس امتیاز بومی بودن پذیرفته شوند و نتوانند مستندات لازم را جهت صحت ادعای خود ارائه کنند آن دستگاه از پذیرش و استخدام آنان جلوگیری خواهد کرد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: داوطلبان عزیز در صورت پذیرفته شدن در هریک از شغل محل‌های انتخابی، موظف به ارائه تعهد محضری مبنی بر خدمت در آن محل به مدت حداکثر ۱۰ سال به دستگاه مربوطه هستند و امکان جابجایی آنان از طرف دستگاه یا بنیاد شهید و امور ایثارگران به هیچ عنوان وجود ندارد.

پاکدل با بیان اینکه چنانچه هریک از افراد شرکت کننده در این آزمون، در آزمون‌های استخدامی فراگیر یا آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی شرکت کرده و به عنوان فرد پذیرفته شده قطعی معرفی شده باشند، در هر مرحله از فرآیند استخدام که باشند از پذیرش آن‌ها جلوگیری خواهد شد افزود: سؤالات آزمون برای همه سطوح و مقاطع مختلف به صورت عمومی و غیرتخصصی خواهد بود. همچنین با توجه به اینکه در بسیاری از شغل محل‌های تعیین شده توسط دستگاه‌ها شرط جنسیت اعلام نشده، انتخاب آن شغل محل‌ها برای تمام ایثارگران امکان‌پذیر است، اما متقاضیان باید در انتخاب نوع شغل محل‌هایی که جنسیت مرد یا زن به لحاظ نوع شغل ذکر شده مهم و ضروری است، دقت لازم را داشته باشند.

وی افزود: این اولین آزمون بند «ج» ماده ۸۷ است و هنوز فرصت کافی تا پایان برنامه ششم توسعه و تعیین تکلیف مابقی مشمولین وجود دارد. همکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان‌ها نیز مشکلات مربوط به ثبت‌نام و فرآیند آن را رصد می‌کنند و گزارش‌های خود را به منظور اصلاح و برنامه‌ریزی آتی به ستاد مرکز بنیاد اعلام خواهند کرد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بنیاد تمام تلاش خود را به منظور جذب و استخدام عزیزان مشمول این قانون در دستگاه‌های اجرایی انجام می‌دهد افزود: با توجه به اینکه قانون‌گذار به استخدام همه فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد در بند «ج» ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه تأکید داشته و با عنایت به تأکیدات و پیگیری‌های فراوان مهندس اوحدی رییس محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران چنانچه مشمولین این بند از قانون به دلیل عدم ارائه رشته تحصیلی آن‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی در آزمون یاد شده موفق به ثبت نام در این آزمون نشوند و یا پس از شرکت در آزمون در شغل محل انتخابی خود پذیرفته و قبول نشوند، پیگیری لازم جهت احقاق حق آن‌ها و استخدامشان تا پایان برنامه ششم انجام خواهد گرفت.

پاکدل افزود: همانطور که اشاره شد این آزمون به صورت اختصاصی و برای نخستین بار به این شکل برگزار می‌شود قطعاً در اجرا دارای اشکالاتی است که بنیاد شهید و امور ایثارگران با همکاری و هماهنگی سازمان اداری و استخدامی کشور و همچنین از طریق دستگاه‌های مربوطه تمام تلاش خود را جهت رفع مشکلات به کار خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بیان تاریخچه‌ای از فرایند شکل‌گیری این آزمون پرداخت و گفت: دولت بر اساس بند «ج» ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه مکلف است تا پایان زمان این برنامه نسبت به جذب و استخدام همه فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر اقدام کند. از ابتدای سال ۱۳۹۹ همزمان با انتصاب جناب آقای مهندس اوحدی به عنوان رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیری‌های جدی و مستمر جهت اجرای این بند قانونی انجام شد و به همین منظور مکاتبات متعددی با سازمان اداری و استخدامی و دستگاه‌های اجرایی مورد نظر با امضای رییس محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر مسئولین ذیربط انجام پذیرفته است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: با پیگیری‌های انجام گرفته، سازمان اداری و استخدامی کشور با اجرای قانون یادشده موافقت کرد و با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران مبادرت به ارائه رشته‌های تحصیلی ایثارگران مشمول به دستگاه‌های اجرایی که دارای فراوانی در آن رشته‌ها هستند کرد.

وی تصریح کرد: در همین راستا سازمان اداری و استخدامی مجوز جذب و استخدام فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد را برای ۵۱ دستگاه صادر کرد و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز اطلاعات مربوط به شغل محل‌های تعیین شده بر اساس رشته تحصیلی، جنسیت و محل سکونت افراد را در اختیار تمام دستگاه‌هایی که برای آنان مجوز صادر شده بود قرار داد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص تکمیل شغل محل‌های جدید گفت: تعدادی از دستگاه‌ها از جمله وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان جنگل‌ها، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان پزشکی قانونی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در حال تکمیل شغل محل‌های جدید و ثبت آن‌ها در پورتال سازمان سنجش هستند که به محض اتمام آن‌ها با هماهنگی که با سازمان سنجش به عمل خواهد آمد فرصت جدید برای باز شدن مجدد سایت جهت ثبت‌نام متقاضیان جدید و نیز ویرایش اطلاعات ثبت شده اخذ خواهد شد.

پاکدل افزود: اطلاعات تمام فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با حوزه نفت همانند سایر دستگاه‌ها در اختیار وزارت نفت قرار گرفته است و پیگیری لازم جهت ثبت شغل محل‌های مورد نظر آن وزارتخانه در پورتال سازمان سنجش در حال انجام است که تاکنون در پورتال بارگذاری نشده است و به محض حصول نتیجه به اطلاع عزیزان مشمول رسانده خواهد شد.

وی در انتها گفت: در خاتمه از سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان سنجش و تمام دستگاه‌های اجرایی که به موقع اطلاعات خود را در سایت سازمان سنجش بارگذاری کردند تشکر و قدردانی می‌کنیم و برای همه عزیزان شرکت‌کننده در این آزمون آرزوی موفقیت داریم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر