کد خبر: 106335
A

محسن هاشمی: با لغو طرح ترافیک در پایتخت مخالفیم!/ مردم را تحریک می کنند تا از خانه بیرون بروند و در شهر تردد داشته باشند

رئیس شورای شهر تهران درباره لغو طرح ترافیک در پایتخت گفت: تجربه لغو طرح ترافیک، تجربه موفقی نبوده و باید ببینیم این بار لغو طرح ترافیک نتیجه بهتری می‌دهد یا خیر.

محسن هاشمی: با لغو طرح ترافیک در پایتخت مخالفیم!/ مردم را تحریک می کنند تا از خانه بیرون بروند و در شهر تردد داشته باشند

به گزارش دیده بان ایران؛ محسن هاشمی در خلال دویست و هشتاد و نهمین جلسه شورا و در جمع خبرنگاران با اشاره به گرامی داشت روز شوراها گفت: فصل هفتم قانون اساسی در 7 اصل به بیان اهمیت و ضرورت شورا ها تأکید و دلالت دارد و نکته اساسی در این 7 فصل این است که مسایل صنفی و جاری شهر ها و روستاها به صورتی از فعالیت‌های دولتی جدا شده  و مردم می‌توانند از شوراها احقاق حق کنند تا دولت مصون بماند از خیلی فعالیت‌های صنفی که باید پاسخگو ی آنها  باشد.

هاشمی ادامه داد: می‌دانید  23 وظیفه را هم در این زمینه به عهده شورا ها گذاشتند ولی  تا به حال بخش کمی از این وظایف تفویض شده و علتش هم این است که قانون هنوز وزارتخانه‌ها  و دولت را مسئول می‌داند و از سوی این نهاد ها نیز  فرض بر این است اگر این وظایف را تفویض کنند هم باید جوابگو باشند و هم اختیاری نخواهند داشت لذا در اینجا وضعیتی ضد و نقیضی وجود دارد که  امیدواریم در بازنگری قوانین شوراها این موضوع حل شود تا شوراها به حقشان برسند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما آخرین سال شورای پنجم را می‌گذرانیم و آخرین روز شوراها را در پیش خواهیم داشت و این در حالی است که ما در شورای پنجم توانستیم در بعد شفافیت به ویژه وجه شفافیت آرا و علنی بودن تمام جلسات موفق باشیم، در بُعد حفظ باغات و فضای سبز، توقف  شهر فروشی، حمل و نقل عمومی،  بافت فرسوده و موارد مختلف نیز توانستیم موفق باشیم.

هاشمی در ادامه و در پاسخ به این سوال که چه نمره ای به شورا میدهد گفت:  من همان نمره 15 که اعلام کرده بودم را می دهم چرا که ما در استفاده از حمایت دولت و بودجه های دولت به ویژه در بخش  حمل و نقل عمومی و بافت فرسوده البته در سایه  مسائل مربوط به بحران اقتصادی و رکود ساخت و ساز  و کرونا نتوانستیم موفقیت های چندانی به دست آوریم.

هاشمی اضافه کرد:  البته در بعد حمل و نقل عمومی افتتاح های خوبی داشتیم ولی در تجهیز ناوگان متحرک نتوانستیم موفق عمل کنیم، اما در امور تقنینی، شورا موفق عمل کرد.

هاشمی گفت: البته می‌دانید وظایف شورا نباید با شهرداری مخلوط شود چرا که اصولاً تبلور فعالیت شورا را در شهرداری می‌بینند و وقتی شهرداری در برخی زمینه‌ها موفق نبوده فکر می‌کنند شورا موفق نبوده در صورتی که شورا وظایف اش نظارتی و تقنینی است که سعی کردیم در این زمینه  شفاف و به موقع عمل کنیم.

محسن هاشمی درباره لغو طرح ترافیک در این روزها گفت: لغو طرح ترافیک  یکبار سابقه داشت که در آن روزها احساس شد ترافیک در شهر خیلی زیاد شده و شلوغی هم افزایش پیدا کرده چرا که مردم امکان حضورشان با خودرو را پیدا می‌کنند. بخش عمده‌ای از مردم نمی‌خواهند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند لذا از خانه‌هایشان بیرون نمی‌آیند اما وقتی اجازه داده می‌شود از خودروهایشان به صورت تک سرنشین استفاده کنند در نتیجه تحریک می‌شوند که بیایند و در مقصد فعالیت هایشان را دنبال کنند لذا  تردد در شهر بیشتر می‌شود.

هاشمی ادامه داد: تجربه لغو طرح ترافیک، تجربه موفقی نبوده و باید ببینیم این بار لغو طرح ترافیک نتیجه بهتری می‌دهد یا نه.

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر