کد خبر: 106801
A

اسکانیای چندمیلیاردتومانی آتش‌نشانی قم در آتش سوخت/ 4 کارگر دچار سوختگی شدند

خودروی چند میلیارد تومانی آتش‌نشانی قم در آتش سوزی شهرک شکوهیه، سوخت.

اسکانیای چندمیلیاردتومانی آتش‌نشانی قم در آتش سوخت/ 4 کارگر دچار سوختگی شدند

به گزارش دیده بان ایران؛ به دنبال حجم بالای آتش و گسترش آن، خودروی اسکانیا اعزامی از سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم به صورت کامل از بین رفت.

در ساعات اولیه صبح امروز، آتش سوزی مهیبی در یکی از کارخانجات الکل سازی شهرک شکوهیه قم اتفاق افتاد که در نتیجه آن 150 نیروی آتش نشان به محل حادثه اعزام شدند.

حمید کریمی (سخنگوی آتش نشانی قم) با اشاره به حادثه آتش سوزی در یکی از کارخانه های شهرک صنعتی شکوهیه قم، اظهار داشت: ساعت 6 و 2 دقیقه، خبر آتش سوزی در کارخانه مولدان صنایع شیمیایی شهرک صنعتی شکوهیه قم واقع در 20 کیلومتری شهر قم، به فرماندهی آتش نشانی قم اعلام شد.

وی افزود: با توجه به وسعت حریق و انفجارهایی که در مخازن این کارخانه رخ داده بود، 20 خودرو عملیاتی سنگین و آب رسان و 150 نیروی آتش نشان به محل اعزام شدند که با تلاش همکاران بنده، اجازه سرایت بیشتر حریق به مخازن الکل داده نشد اما مواد اولیه به صورت گسترده طعمه حریق شدند.

سخنگوی آتش نشانی قم خاطرنشان کرد: دو تن از همکاران ما که در حال رسیدن به محل حادثه با خودرو آتش نشانی بودند، به جهت اینکه مواد الکل به زیر خودرو آن ها رسیده بود، خودروشان در حریق گرفتا و متأسفانه دچار سوختگی شدند که یکی از آنان از بیمارستان مرخص شد و یکی دیگر از آنان هم وضعیت وخیمی دارد.

وی افزود: اطفای حریق به صورت کامل انجام شده و همکاران آتش نشانی قم، در حال لکه گیری محل حادثه هستند.

کریمی اضافه کرد: به علت شناوری حریق در جوی‌های اطراف کارخانه، تعدادی از خودروهاش شخصی طعمه حریق شدند و متأسفانه به علت شرایط محلی، راه فرار بر خودروهای شخصی بسته شد و دچار آتش سوزی شدند.

سخنگوی آتش نشانی قم تصریح کرد: متأسفانه شیرهای هیدرانت شهرک شکوهیه فاقد آبرسانی بود و برای مثال مقابل کارخانه مولدان هم شیر هیدرانت بود که ما امکان آبگیری از آن را نداشتیم و این باعث شد که عملیات آبرسانی به محل حادثه طولانی مدت بشود.

4 کارگر دچار سوختگی شدند

مهدی فراهانی سخنگوی اورژانس قم به خبرگزاری ایلنا در قم در مورد این حادثه گفت: ساعت 6 و 20 دقیقه صبح امروز خبر این حادثه به اورژانس قم اعلام شد که در نتیجه 6 خودرو آمبولانس به محل اعزام شدند.

سخنگوی اورژانس قم در مورد تلفات انسانی این حادثه، گفت: در مجموع 6 نفر در این حادثه دچار سوختگی شدند که 4 نفر کارگر و 2 نفر از نیروهای آتش نشان بودند که در این میان 4 نفر به صورت سرپایی و در محل حادثه مداوا شدند و 2 نفر هم به بیمارستان منتقل شدند که یکی از آنان کارگر و دیگری از نیروهای آتش نشان است. 

 

خودروی چند میلیاردی آتش‌نشانی در آتش سوخت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر