کد خبر: 106886
A

خط مستقیم هبه ۱۳۷ شهرداری به جیب چه کسانی می‌رفت؟

شهردار تهران: در دوره گذشته یک آپشنی با عنوان هبه [اموال به شهرداری تهران] به ۱۳۷ اضافه می‌شود که اگر کسی می‌خواهد مالی هبه بکند از این راه به راحتی کارش انجام شود. حالا این خط هبه مستقیم به آن‌جا(آن خیریه) وصل بوده؛ درحالی که اگر مبلغی یا چیزی هم هبه شود این هبه برای شهر است نه برای یک پروژه خاص!

خط مستقیم هبه ۱۳۷ شهرداری به جیب چه کسانی می‌رفت؟

به گزارش دیده بان ایران؛  پیروز حناچی، شهردار تهران، روز گذشته گفت‌وگویی انجام داد. در بخشی از این گفت‌وگو پای پروژه بیمارستان پروفسور سمیعی وسط آمده و توضیحات حناچی درباره منابع مالی این بیمارستان به پرسش‌های بسیاری دامن می‌زند. سوال و جواب این بخش از مصاحبه را بخوانید:

▪️ یکی از موارد دیگر منطقه ۲۲ که واقعا تخلف بدی بود؛ بحث بیمارستان دکتر سمیعی بود که در آن پروژه از احساسات مردم و حسن شهرت ایشان سوءاستفاده شد. بحث این بیمارستان به کجا رسید؟

▫️حناچی: «این پروژه به‌طور کامل و حقوقی از ید و تصرف شهرداری تهران خارج شده و گزارش هم شده (حتی در دوره‌های قبل از من هم گزارش شده) و به مدعی‌العموم هم اطلاع داده شده و در حال پیگیری است.
▫️اصل قضیه مورد ایراد نیست. مشکل قضیه این است که سرمایه عظیمی از شهرداری خارج و به آنجا منتقل شده؛ چه به شکل هبه و چه به شکل هدیه به خیریه. »

 به شکل هبه؟ یعنی چطور؟

▫️حناچی: «بلی! می‌دانید که تلفن ۱۳۷ سامانه‌ای است که مردم برای ارتباط با شهرداری یا انتقاد و پیشنهاد و حل مشکل‌شان با آن تماس می‌گیرند.
در دوره گذشته یک آپشنی با عنوان هبه [اموال به شهرداری تهران] به ۱۳۷ اضافه می‌شود که اگر کسی می‌خواهد مالی هبه بکند از این راه به راحتی کارش انجام شود.
▫️حالا این خط هبه مستقیم به آن‌جا(آن خیریه) وصل بوده؛ درحالی که اگر مبلغی یا چیزی هم هبه شود این هبه برای شهر است نه برای یک پروژه خاص!
▫️حالا اینها هم چیزهایی است که به اعتقاد من وقتی سند می‌خورد و… جزو وظایف مدعی‌العموم است که باید پیگیری و حقوق شهر را استیفا کند. آن چیزی که برای پیگیری لازم بوده، هم دستگاه‌های نظارتی و هم خود ما گزارش کردیم.»

این خط هبه‌ای که گفتید، مصوبه شورا داشت؟ و حجم مبادلات آن را می‌دانید؟

▫️حناچی: «نه؛ کسی نمی‌داند. »

چند مدت فعال بود؟

▫️حناچی: «دقیقش را باید بپرسم. »

تماس می‌گرفتند و رقم می‌گفتند؟

▫️حناچی: «نمی‌دانیم. ما فقط می‌دانیم که ۱۳۷ مستقیم به آنجا وصل بود. این هم ایرادی ندارد. ببینید! به جهت کار خیر اگر شفاف باشد، ایراد ندارد. اینکه هیچ کس در جریان نباشد، بد است.»

 نه دیگر؛ طبیعتا ایراد دارد!

▫️حناچی: «این‌ها را من نگفتم‌ها؛ شما گفتید.»

 بلی مشکلی نیست. تا آنجایی که اطلاع دارید در این پروژه پرونده قضایی ایجاد شده؟

▫️حناچی: «من اطلاع ندارم و ترجیح می‌دهم اسم هم نبرم.»

 فکر می‌کنم مطلعید اما ترجیح می‌دهید اطلاع نداشته باشید! ولی انگار پرونده دارند.

▫️حناچی: «من اسمی نبردم.»

هم ایشان و هم پسرشان که اسم نمی‌بریم، گفته می‌شود در حوزه خیریه‌ها مسائلی دارند.

حناچی: «من فکر می‌کنم اگر اراده برای برخورد با این موضوعات وجود داشته باشد، این‌ها جزو وظایف مدعی‌العموم است. یعنی مدعی‌العموم همیشه منتظر نمی‌ماند که ما کاری بکنیم.»

 

 

منبع: اعتماد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر