کد خبر: 107936
A

معاون شهردار: شهرداری تهران ۶۶ هزار میلیارد تومان بدهی دارد

معاون شهردار تهران درباره بدهی های شهردای تهران گفت: بدهی کل شهرداری تهران در حدود ۶۶ هزار میلیارد تومان است اما دارایی های شهرداری از این رقم بسیار بالاتر است.

معاون شهردار: شهرداری تهران ۶۶ هزار میلیارد تومان بدهی دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ صبح امروز نشست خبری مشترکی با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران، عبدالحمید امامی، معاون مالی شهرداری و حامد مظاهریان، معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری تهران برگزار شد.

عبدالحمید امامی در این نشست گفت: سال گذشته بدهی به پیمانکاران مناطق ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد بود و بدهی کل شهرداری تهران در حدود ۶۶ هزار میلیارد تومان است اما دارایی های شهرداری از این رقم بسیار بالاتر است.

او درباره طلب شهرداری از دولت گفت: ۳۰ هزار میلیارد تومان طلب از دولت احصا شده است و ۲۵ هزار میلیارد طلب از رساتجارت احصا شده است که به قیمت آن زمان ۴ هزار میلیارد صورت جلسه شده است که به قیمت امروز معادل ۲۵ هزار میلیارد است.

او در پاسخ به این سوال که آیا واگذاری گود برج میلاد شهرفروشی است؟ گفت: هیچ تغییری در رفتارمان در سه سال گذشته با این سه، چهار ماه رخ نداده است. در سال ۹۵، مبلغ ۵هزار میلیارد تسهیلات داده شد. یکی از بزرگترین کارها در حوزه مشارکت پروژه های بلاتکلیف بوده است. با نیروی انتظامی در این دو سال بارها جلسه داشتیم و آنها را قانع کردیم که در منطقه ۲۰ تراکم بگیرند و گود برج میلاد را از آنها گرفتیم. حالا با بانک شهر که توانمندی دارد تا این پروژه را درآمدزا کند مطابق با مقررات شورای عالی شهرسازی آن را به نتیجه رساندیم.

امامی درباره ورود برج میلاد و شهروند به بورس گفت: در مورد برج میلاد در یک تفاهمنامه با بانک شهر مقرر شد که مشاور بگیرن و و ورود به بورس بررسی شود. درباره شهروند همه کارها را انجام می دهیم و خود بورس وقتی یک مجموعه را در بورس ارائه می کند که شرایط مناسب باشد و هر زمانی که تشخیص دادند شرایط مناسب است به بورس ارائه می شود.

او درباره تحقق بودجه گفت: بودجه سال ۹۹ مبلغ ۳۰ هزار و میلیارد بوده که ۲۷ هزار میلیارد از آن تحقق پیدا کرده است. در واقع ۹۳ و نیم درصد از بودجه سال قبل محقق شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر