کد خبر: 108074
A

کنکور ۲ بار در سال برگزار می‌شود

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از برگزاری ۲ بار کنکور در سال خبر داد که زمان آن به اطلاع داوطلبان می رسد.

کنکور ۲ بار در سال برگزار می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ منصور کبگانیان بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه برگزاری نقشه جامع علمی کشور که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، در جمع خبرنگاران به دستور جلسه اشاره و اظهار کرد: در جلسه پیش از دستور، افزایش و همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه ها مطرح شد. افزایش حقوق و مزایای استادان دانشگاه از مدت ها قبل انجام نشده بود.

وی با اشاره به نگرانی شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به این موضوع، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مقایسه حقوق استادان دانشگاه های داخل با کشورهای همسایه و تلاش های این کشورها برای جذب محققان و اعضای هیأت علمی ابراز نگرانی کرده بود.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در ادامه به مبحث کنکور که در این ستاد مورد بحث و قرار گرفت، اشاره کرد و افزود: در بحث کنکور و نظام سنجش و پذیرش، تعامل مناسبی با وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری همچنین آموزش و پرورش صورت گرفت چرا که ساماندهی کنکور با عنوان طرح سیاست ها، ضوابط سنجش و پذیرش از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، تعیین سرنوشت دانش آموز در چند ساعت برگزار کنکور، خانواده ها را دچار تنش می کند. برای رفع این اضطراب، مقرر شده است حداقل ۲ بار در سال کنکور برگزار شود و زمان اجرای آن به اطلاع داوطلبان می رسد.

وی اظهار داشت: همچنین ۶۰ درصد پذیرش در کنکور به سوابق تحصیلی و امتحانات نهایی پایه دوازدهم مدرسه اختصاص می یابد.

عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این‌که تصمیم گیری های اتخاذ شده برای کنکور ۱۴۰۰ نیست، تاکید کرد: اجرایی شدن این سیاست ها در سال ۱۴۰۱ منوط به طی کردن یک دوره گذار است. همچنین زمان بندی اجرای تغییرات در کنکور به اطلاع داوطلبان می رسد.

کبگانیان با بیان این‌که تصمیم گیرها برای حذف کنکور نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط، اعتقاد به ساماندهی کنکور و نه حذف آن داریم که نخستین گام، جدا کردن سنجش از پذیرش است.

استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه اعلام کرد که به احتمال زیاد تاثیر سوابق امتحانی پایه یازدهم هم در کنکور اعمال می شود، گفت: با این اقدام، تنش در داوطلبان و خانواده ها کاهش می یابد و افراد با نگرانی کمتری در کنکور حاضر می شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر